De grote afsluiting van het Contingentskamp

Het einde van het kamp is in zicht en de ouders rijden massaal richting Ommen. Het grote veld staat vol met mensen die de verhalen van alle jeugddeelnemers maar al te graag willen horen. Ze wachten geduldig in de zon af en kijken ondertussen rond bij de Scoutshop, het scoutingmuseum en andere faciliteiten op het grote veld. De troepen maken zich klaar voor de sluiting en verzamelen voor de grote poort van het veld. Stuk voor stuk lopen de troepen, met hun troepvlag en yell, richting het podium.

Al snel start de sluiting met de aftermovie en nemen de Contingentsleiders Bert en Susanne het woord. Ze spreken de deelnemers, troepstaf, IST’ers en ouders toe met woorden en wensen iedereen veel succes met de laatste voorbereidingen. Niet alleen aan de deelnemers wordt gedacht, maar ook het CMT wordt hartelijk bedankt. Met in het bijzonder Wim die in het zonnetje wordt gezet voor zijn jaren lange inzet binnen scouting en hiermee de hoogste onderscheiding ontvangt: De Zilveren Wolf. Hij ontvangt een groot applaus en bedankt iedereen op zijn manier: ”Scouting doe je niet alleen, maar doe je samen”.

Na dit mooie moment verschijnen Remco en Helma op het podium. Zij zijn twee oud deelnemers die in 1991 meegingen naar de World Scout Jamboree in Zuid-Korea en vertellen over hun ervaringen. Tijdens het verhaal komen meerdere spraakmakende foto’s en video’s langs en geven ze zowel de deelnemers als de ouders nog enkele tips mee.

De tijd om het Contingentskamp af te sluiten in Ommen breekt nu echt aan: de troepvlaggen worden gestreken en verzameld op het podium bij Bert en Susanne. Tot slot dansen we voor een laatste keer met het hele Contingent samen het aangeleerde K-pop dansje “Lets dance the night away”.

Lets dance the night away 💃