WSJ en het coronavirus

Het Nederlands contingent volgt de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus en de maatregelen die in Nederland en in Korea worden genomen op de voet. Uiteraard hopen we dat het coronavirus en de maatregelen zo snel mogelijk niet meer of beperkt aanwezig zijn, zo lang dit nog niet zo is, worden de richtlijnen van Scouting Nederland gevolgd.

Activiteiten van het Nederlands contingent

Helaas kan het voorkomen dat vanwege de op dat moment geldende maatregelen, activiteiten die door het Nederlands contingent (of de troepen) zijn gepland, niet, of niet in de geplande vorm, doorgang kunnen vinden. Er zal dan worden gezocht naar alternatieve momenten of een aangepast vorm voor die activiteiten. Per activiteit zal dit worden bepaald en tijdig met de deelnemers worden gecommuniceerd.

COVID-19 en vaccineren

Gezien de onvoorspelbaarheid van verspreiding van Covid-19 onder de bevolking en de toenemende kennis omtrent de besmettingen, is het vrijwel onmogelijk om ver in de toekomst te kijken. We zullen voor elke activiteit moeten bepalen welke maatregelen genomen moeten worden om de activiteit veilig, gezond en coronaproof te laten verlopen, Hierbij zullen de adviezen en regels van RIVM, Scouting Nederland en de overheid als leidraad dienen.

Op dit moment is er geen verplichting tot vaccinatie en in Nederland kan niemand verplicht worden tot welke vaccinatie dan ook. Of er een deelname verbod komt bij geen vaccinatie of geen aantoonbare negatieve uitslag van een coronatest is nog niet bekend.

Lees hier welke vaccinaties worden aangeraden, welke niet nodig zijn en nog meer gezondheidsinformatie: https://wsj.scouting.nl/over-de-worldscoutjamboree/op-reis/gezondheid/