World Scout Jamboree & activiteiten

Scroll naar beneden voor meer informatie over andere activiteiten en evenementen tijdens de voorbereiding.

Over de WSJ

Een World Scout Jamboree is een evenement dat eens in de 4 jaar wordt gehouden ergens op de wereld. Van 1 tot 12 augustus 2023 wordt de WSJ gehouden in SaeManGeum in Korea. Op die plek komen dan meer dan 40.000 scouts van over de hele wereld bij elkaar om de wereld in het “klein” te beleven.

Een scout heeft maar 1 keer in zijn leven de kans om als deelnemer naar een WSJ te gaan, je moet namelijk tussen de 14 en 18 jaar oud zijn ten tijde van de WSJ. Scouts die ouder zijn kunnen aan de WSJ deelnemen door mee te gaan als troepstaf (begeleider van een groep van 36 deelnemers), als IST’er (International Service Team, medewerker aan het evenement) of als CMT’er (Contingent Management Team, de organisatie van het Nederlands contingent). Dit zijn allemaal vrijwilligers die er alles aan willen doen om bij te dragen aan een onvergetelijke ervaring voor de deelnemers! En weet je wat zo speciaal is? Iedere deelnemer betaalt een deelnemersbijdrage, maar ook de vrijwillige troepstaf, IST en CMT betalen hun eigen deelnemersbijdrage, naast de vele uren die zij er ook met veel plezier in investeren.

Wil je meer lezen over de WSJ in Korea? Klik hier voor de website van de Koreaanse organisatie.