Nederlands contingent

Het Nederlands Contingent is de afvaardiging van Nederlandse scouts aan de World Scout Jamboree 2023 in Korea.

Het contingent bestaat dit keer uit 35 troepen met in totaal 1260 jeugddeelnemers, 140 troepstafleden (36 jeugddeelnemers en 4 troepstafleden per troep), 593 IST’ers (International Service Team) en 20 CMT (Contingent Management Team). Dit is het grootste Nederlandse Contingent voor een World Scout Jamboree ooit.

Het Nederlands Contingent volgt het thema van de Koreaanste organisatie: ‘Draw your dream’. Deelnemers krijgen de ruimte om zelf kleur te geven aan hun WSJ-beleving en eruit te halen wat ze zelf willen. Dit past precies in onze toekomstvisie en die van Scouting Nederland: Scouting voegt waarde toe aan de samenleving door scouts uit te dagen zich te ontwikkelen en daarbij met elkaar veel plezier te beleven. De spelvisie, #scouting2025 en het WSJ-thema zijn de drie richtingwijzers van het contingent.

Het Nederlands Contingent heeft als thema “Save what bugs you!”. Iedere troep heeft de naam van een insect gekregen. Bekijk hier de verschillende filmpjes die zijn gemaakt voor de onthulling van dit thema.