De activiteiten van vandaag!

Ook vandaag staat er weer een divers programma klaar op onze 4 locaties. Voor zowel de jeugddeelnemers als de IST’ers. We nemen een kijkje bij de vier locaties:

Fire Academy

Met een afscheidsshow die we niet anders dan daverend kunnen noemen, namen de brandweerlieden vandaag afscheid van de scouts die logeren op de Fire Academy. De jeugddeelnemers slapen er nog twee nachten, maar aangezien morgen de sluiting is, namen de brandweerlieden vandaag al afscheid. We kijken met jeugddeelnemers Veerle Samshuijzen en Ilse Hermse van de troep Klokjesbijen terug op de dag.

Na het ontbijt werd de troep opgesplits in twee delen. Veerle vertelt: ‘Wij kwamen bij de EHBO-cursus terecht. Dat hadden ze echt leuk opgezet, we gingen gewoon aan de slag. We hebben borstcompressie gedaan en een pop gereanimeerd.’ Ilse vertelt over de rest van het programma: ‘Het abseilen daarna vond ik echt heel eng. Ik vond het eerst helemaal niet leuk, het was zo hoog! Maar de brandweermensen gaven echt hele goede uitleg en waren heel geduldig. Ze hebben het acht keer aan mij uitgelegd, want door de zenuwen snapte ik het niet. Ik ben toch wel trots dat ik het gewoon gedaan heb.’

De show die de dag en ook een beetje het verblijf op de Fire Academy afsloot bespreken we ook nog even: ‘De Taekwondo vond ik heel speciaal, want dat waren leeftijdsgenoten. En die Bboy-dansers waren meer Bmen-dansers.’ Ilse vult aan: ‘Bij de goochelaar wist ik niet zo goed wat er nou met opzet fout ging en wat echt een vergissing was, maar de hele avond vond ik echt super leuk in elkaar gezet!’ Al met al weer een leuke dag op de Fire Academy!

Suwon University

De ochtend in Suwon wordt op een bijzondere manier gestart. De jeugddeelnemers gaan namelijk naar een filmzaal om de ochtend rustig op te starten met een film. Het ontbijt is dus pick-up and go. Zo smullen de deelnemers van hun sandwich in de filmzaal! Via een poll kunnen de deelnemers een film kiezen. Het wordt de film Minions! Het middag programma is muzikaal ingericht. De deelnemers maken eerst kennis met verschillende soorten Koreaanse muziek gemaakt door de studenten van de Suwon universiteit, daarna mogen zij ook zelf de instrumenten uit proberen. Daarna sluiten de deelnemers nog aan bij een klassiek concert wat al gepland stond, de zaal zat dus goed vol!

Hyundai Campus

De troepen van Hyundai Campus zijn voor de lunch met bussen naar de Coex Mall vertrokken. Daar hebben ze twee uur de tijd gehad om te shoppen en rond te kijken in de grote winkels en bibliotheek. Speciaal voor scouts van de Wereld Scout Jamboree is er een Jamboree Lounge gemaakt waar een gratis tas, travel bags en wat te drinken kan worden gehaald. Ook in andere winkels is te merken dat zij de scouts meer dan welkom heten en ze een steuntje in de rug willen bieden. Zo kunnen er in meerdere winkels tegoed bonnen op worden gehaald en zwaait iedereen vrolijk! In de avond wordt er snel gegeten en daarna stappen de Nederlandse en Finse troepen in de bus naar de Yongin-si Pleun ArtHall. Daar konden de jeugddeelnemers enkele creatieve miniworkshop volgen en daarna was het tijd om de zaal in te gaan. Wat de troepen te wachten stond was niet helemaal duidelijk, maar wat was het een leuke avond! De show startte met licht- en geluidseffecten en daarna volgenden er drie verschillende optredens. Één ouderwetst Koreaanse optreden, een breakdance en k-pop dans en als knallende afsluiter een dj! Wat een onverwachtse en leuke avond!

Catholic University

Ook de IST’ers starten deze regenachtige dag met een film, zij kijken naar Elemental. Dit is een vrij nieuwe animatie film die goed in de smaak valt bij de IST’ers. Na de film wordt er op de universiteit geluncht en dan worden de zwemkleren ingepakt. In de middag mogen de IST’ers namelijk lekker gaan zwemmen. Dit moet wel met zwemvest. Voor sommige IST’ers die nog een beetje moe zijn is dit helemaal niet zo erg, lekker drijven!