The International Award For Young People

Wil jij een extra dimensie toevoegen aan je World Scout Jamboree? Dan kun je meedoen aan het Awardprogramma. Je leert daarin wat je zelf graag wilt leren, ontwikkeld nieuwe (sociale) vaardigheden en draagt tegelijkertijd ook nog een steentje bij aan de samenleving door het doen van vrijwilligerswerk. Bij deze Award zijn drie verschillende niveaus (brons, zilver en goud), afhankelijk van leeftijd en tijdsbesteding.

De WSJ wordt een mooi internationaal avontuur. Een goede voorbereiding is belangrijk en als deelnemer, troepstaf of IST’er ga je daar zelf een grote bijdrage aan leveren. Tijdens de voorbereidingen zijn er unieke kansen voor jou om talenten en kwaliteiten te ontwikkelen op allerlei gebieden, tijdens tal van voorbereidende activiteiten. Wat de Award is:

• Het is een uitdagend talentenprogramma, waarmee je als deelnemer het beste uit jezelf kunt gaan halen.
  • Als Awarddeelnemer bepaal jij zelf wat je wilt leren en waarin jij je wilt ontwikkelen: jij stelt de doelen!
  • Een kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en je talenten te ontdekken.
  • Het is een externe Award, waar je niet alleen bij Scouting aan mee kunt doen maar ook als niet scout via middelbare scholen of andere organisaties als het Rode Kruis.
  • TIAFYP is een wereldwijd programma en er hebben al meer dan 8 miljoen jongeren aan meegedaan.
  • Internationaal bieden vele landen scouts de gelegenheid om aan deze Award mee te doen. Leuk dus om tijdens de WSJ hier met anderen ervaringen over uit te kunnen wisselen.

Het deelnemen aan deze Award is een extra activiteit waar je als deelnemer voor kan kiezen. Dit is niet bij de deelnemersprijs in begrepen. Het Nederlandse contingent werkt samen met het Landelijk Team TIAFYP om jou de kans te geven deze internationale Award te gaan behalen.

Meer weten over The International Award For Young People?

Aanmelden kan in de loop van 2022.