De burgemeester van Suwon

Vele van onze troepen arriveerde gisteren op Suwon University, een van de alternatieve locaties om de Jamboree voort te zetten. De troepen werden warm verwelkomt en ook de troepstaf had een speciaal momentje. De burgemeester van Suwon kwam ze verwelkomen en sprak de troepstaf toe. Ook de directrice van de universiteit verwelkomt ze.

Reporter Pien van het media team sprak met de burgemeester:

Het is erg onverwachts dat wij hier nu zijn op jullie universiteit, wat was jullie eerste reactie toen jullie gisteren te horen kregen dat jullie zoveel Nederlandse scouts zouden opvangen?

“Natuurlijk was het voor ons erg onverwachts” vertelt de burgemeester. “We kregen dit gister pas te horen. We hadden even een beetje paniek, maar we konden gelukkig vrij snel alles regelen voor jullie komst”.

Nu we hier zijn, hoe vinden jullie het dat al deze Nederlandse scouts hier zijn?

“Het is fijn om jullie te mogen ontvangen, we hebben al vele jaren een goede samenwerking met Nederland. Dit kan de band alleen maar versterken. We kijken er naar uit jullie iets meer van Korea te laten zien en wij Korea iets van Nederland te kunnen laten zien.

Voor onze deelnemers was het even schakelen… De Jamboree die wordt verplaats en nu zijn we opeens hier. Wat zou je onze jeugddeelnemers willen meegeven?

“We begrijpen dat de evacuatie van de Jamboree niet leuk is voor de deelnemers. Er is een gezegde, dat vaak in de moeilijkste en zwaarste momenten er ook mooie nieuwe momenten ontstaan. Dat zou ik jullie deelnemers willen meegeven. Haal het positieve uit deze situatie en sta open voor al het nieuws wat jullie staat te wachten!”

We zijn nu in Suwon, waar ben je trots op als het gaat om de stad?

“Suwon heeft een heel historisch verleden en kent vele traditionele en historische plaatsen. Deze plekken zijn mooi om te bezoeken. Echter heeft Suwon ook een hele monderne kant, denk aan fabrieken waar ze motoren maken of onderdelen voor Samsung, het bedrijfsleven is heel modern. Ik hoop dat jullie beide kanten van Suwon mogen ontdekken.Vertelt de burgemeester. “Ik wens de deelnemers een fijn verblijf!”