Het avontuur wordt voortgezet!

Gisterenavond hebben alle aanwezige landen te horen gekregen dat de Jamboree op een andere plek wordt voortgezet. De laatste avond op het terrein vonden er daarom op verschillende subkampen feestjes plaats en het swoppen werd met veel enthousiasme gedaan. Een fijne laatste avond op het Jamboree terrein, dat is een ding wat zeker is!

Deze ochtend stonden de wekkers van zowel de troepen als IST’ers al vroeg, we mogen nog een keer genieten van de mooie zonsopkomst! Zodra iedereen uit bed is, moeten alle tenten worden afgebroken, de keukenmaterialen worden afgewassen en opgeruimd, het afval naar de grote vuilnisbakken worden gebracht en wordt er voor de laatste keer gefoerageerd. Het ontbijt en de lunch is bij veel troepen een samenstelling van eten wat nog op mocht dus een goed vullende en gevarieerd ontbijt! Na het ontbijt wordt er bij veel troepen nog in een horizontale rij over het veld gelopen om afval te rapen, troep Vuurkevers noemt dit ook wel olifanten. Ondanks dat het vroeg is komen er meerdere slurven (armen) tevoorschijn en is het terrein in een mum van tijd schoon! Als het kampterrein echt helemaal is opgeruimd, komt de subkamp staf het terrein controleren. Na deze check krijgen de troepen een locatie aangewezen waar ze, in de schaduw, mogen wachten op de bus. In een dag tijd moeten alle scouts die nog aanwezig zijn in SeaManGeum worden verplaatst naar een locatie in en rondom Seoul, dat is best een opgave! Gelukkig is het geduld van de jeugddeelnemers en IST’ers ondertussen goed getraind en kunnen de scouts in de bus bijkomen van het wachten. De rit duurt ongeveer vier uur, dat wordt dus een paar uur de ogen dicht en lekker slapen!