Hoogbezoek op de Hyundai Campus

De dag van de sluitingsceremonie komt Jae Hoon Chang, de directeur van Hyundai, een kijkje nemen bij de Nederlandse en Finse scouts die op de campus van Hyundai verblijven. Hij gaat langs bij de activiteiten die in de ochtend worden aangeboden, maakt een kort praatje met enkele Nederlandse jeugddeelnemers en gaat zelfs met ze op de foto! Volgens Sem en Anne van troep Vuurkevers is dat wel een hele gave ervaring: “Wie kan dat nou zeggen, op de foto met de baas van Hyundai!?”

De directeur gaat ook nog in gesprek met Kees en Peter van het CMT. Twee CMT leden van het Finse contingent zijn ook bij dit gesprek aanwezig. De directeur van Hyundai geeft aan dat hij het vervelend vindt dat alle scouts vanwege de typhoon zijn verplaatst, maar dat hij het een eer vindt om scouts op de campus te ontvangen. De CMT leden praten samen met Jae Hoon Chang over zijn ervaringen over de tijd dat hij een boy scout was en over zijn herinneringen aan de tijd dat hij zelf als scout naar de World Scout Jamboree in Japan is geweest. De directeur eindigt het gesprek met de woorden: “We are trying to help, that’s the best we can do and if you want, you can come back any time!”. Kees en Peter van het CMT bedanken de man door hem een schilderijlijst te geven met daarin de troepbadges van de aanwezige troepen en de Nederlandse Contingentsbadge. Daarnaast krijgt de directeur natuurlijk ook een Nederlandse Contingentsdas. Vol trots buigt hij nog een keer en bedankt hij zowel het Nederlandse als het Finse CMT hartelijk. Tot ooit!