Nederland is goed vertegenwoordigd op het Jamboree terrein!

Op subkamp Delta bevinden zich naast de grote arena, de faith en belief zone, de Sustainable Development Goals en heel veel water toppunten ook de Contingentspaviljoenen en de foodhouses. Op deze punten kunnen landen zichzelf vertegenwoordigen en kunnen scouts elkaar beter leren kennen.

Het Contingentspaviljoen van Nederland is ingericht als een echte huiskamer en gedurende de dag komen veel Nederlandse jeugddeelnemers langs om even de Hollandse sfeer te ervaren. De IST’ers die in het Contingentspaviljoen werken hebben in het afgelopen jaar verschillende puzzels, quizzen en andere spelletjes gemaakt waarmee zij Nederland vertegenwoordigen. Zo kunnen ook mensen uit andere landen kennismaken met de Nederlandse cultuur. In het paviljoen staan ook verschillende strandstoelen met typische Nederlandse opdrukken, dat is pas tot rust komen tussen de tulpenvelden en Amsterdamse huisjes!

Niet alleen in het Contingentspaviljoen van Nederland, maar ook in het Nederlandse foodhouse kunnen alle aanwezigen scouts de sfeer van Nederland goed proeven! Poffertjes, stroopwafels en ijskoffies worden vaak besteld en de gezellige Nederlandse muziek maakt het Hollandse gevoel helemaal compleet! Midden op het grote veld van de foodhouses staat een groot podium waar live muziek wordt gemaakt en gezongen. Dat klinkt gezellig op de achtergrond terwijl je zit te genieten van een stroopwafel of lekkernij van een foodhouse uit een ander land!