Niet swoppen, maar shoppen!

Ondanks de huidige situatie op de WSJ hebben de troepen nog een leuke en gezellige dag op en rondom hun subcamp. We zullen via deze weg verhalen blijven delen, vanuit waar dan ook!

Op het Jamboree terrein wordt niet alleen veel geswopt, maar ook geshopt. In de supermarkt, de scoutsshop en de souvenirshop kunnen alle aanwezigen scouts terecht om een lekkere snack te halen of een echte Jamboree souvenir.

Het gele knuffeldier, de mascotte van de 25e World Scout Jamboree is in de souvenirshop te koop en ook op de ansichtkaarten en stickers staat het beestje. Alle items waar de mascotte op staat zijn erg gewild onder zowel de jeugddeelnemers als IST’ers! Niet alleen de souvenir- en de scoutshop zijn druk bezocht, maar ook de supermarkt. Door de airco binnen is het een fijne plek om even af te koelen en ondertussen een lekkere snack te halen. Veel scouts komen na het bezoek aan de winkel naar buiten met een bus chips of een andere zoute snack, dat is goed om te eten met dit weer en wordt daarom ook flink gedaan! Ook de bekers met ijsklontjes worden veel verkocht, om daar pocari sweat of siroop in te doen. De rijen voor de winkels kunnen soms lang zijn, maar door de tenten die zijn opgezet kan iedereen in de schaduw staan. En soms staat er zelfs een ventilator, dan is het wachten op een snack of koel drankje al helemaal niet meer erg!