Suwon & Korean Folk Village

Tijdens de voorreis bezoeken de troepen twee historische plekken van Zuid-Korea, Suwon en Korean Folk Village. De een in de ochtend, de ander in de middag. Ook vandaag bezoeken verschillende troepen deze twee plekken samen met de Koreaanse gids. Deze gidsen kunnen uitgebreid over de historische plekken vertellen waardoor de deelnemers een goed beeld krijgen van deze locaties en de zaken die zich in het verleden hebben afgespeeld.

Suwon is een vestigingsstad en is gebouwd aan het einde van de 18e eeuw in opdracht van koning Jeongjo. De deelnemers bekijken de omliggende muren, van z’n 6 kilometer. Gelukkig lopen ze deze niet helemaal af, want daar is het veel te warm voor. Wel bekijken de deelnemers een aantal bij behorende tempels en het mooie uitzicht. Suwon staat niet voor niets op de Unesco Werelderfgoedlijst!

De deelnemers duiken na het bezoek het park in en zoeken de schaduw op, waar ze smikkelen van de lunchboxen. Even uitrusten om vervolgens weer met de bus richting Korean Folk Village te vertrekken. Dit is een open lucht museum, waar een Koreaans dorp uit de 19de eeuw is nagebouwd. De deelnemers kunnen op deze manier proeven van de historische cultuur. We kijken samen naar een bijzonder optreden van Koreaanse trommelaars, sommige deelnemers verkleden zich in traditionele stijl. Ook de souvenirs zijn populair bij de deelnemers, voor zowel ter plekke (waaiers) als voor het thuis front!

Het was weer een mooie dag voor de deelnemers waarbij ze weer een beetje meer van Zuid-Korea hebben ontdekt!