Swopdiner!

Elke avond kookt een andere patrouille het avondeten. Meestal wordt dit daarna alleen met de eigen troep gegeten, maar er zijn ook avonden dat het diner net wat anders is dan normaal. De troepen zoeken dan de buren op om samen avond te eten, gezellig te kletsen en natuurlijk om het een en ander te swoppen! De swopdiners zijn erg populair en zie je elke avond wel minstens één per subkamp. Gisteren hebben verschillende Nederlandse troepen hun buren opgezocht en samen een swopdiner gehouden. Zo heeft troep Lieveheersbeestje samen gegeten met een Australische troep en de Rode Bosmieren hebben hun Zweedse buren opgezocht! Zeg nou zelf; wat is nou een betere plek dan je buren te leren kennen op je eigen kampterrein onder het genot van een lekker bord avondeten?!

Ook troep Koningspage heeft hun buren opgezocht. Twee patrouilles van de troep zijn naar de Amerikaanse buren gewandeld en twee Amerikaanse patrouilles zijn bij de Nederlandse troep aangeschoven. Volgens Kato, een van de jeugddeelnemers van troep Koningspage, is het een leuke ervaring die ze iedereen aanraad! “Het is leuk om veel vragen aan elkaar te stellen en zo meer te leren over de muziek, sporten en het eten in andere landen”, aldus Kato. Ook geeft ze aan dat ze door het swopdiner meer heeft geleerd over welke activiteiten de boyscouts van Amerika tijdens hun opkomsten uitvoeren en hoe de natuur daarin een rol speelt. Kato en de andere leden van troep Koningspage vonden het een leuke manier om andere landen meer informatie te geven over ons land. “Als je over alle leuke dingen en lekkernijen van Nederland vertelt, dan besef je weer hoe leuk ons land is!” Zo zie je maar dat het sociale aspect van de WSJ zelfs tijdens het avondeten een rol speelt!

Na het avondeten hebben de jeugddeelnemers van troep Koningspage nog even gekletst met de Amerikaanse jongens en hebben sommige van hen contactgegevens uitgewisseld. Daarna is de troep nog een kijkje gaan nemen bij de subcampparty waar de muziek gezellig klonk. Helaas kwam aan het feestje al snel een einde en was het tijd om de tenten op te zoeken voor een goede nachtrust.