Tips voor de thuisblijvers

Beste thuisblijvers,

Jullie kinderen gaan nu echt bijna op reis. Voor de een nog een nachtje slapen, voor ander nog iets meer tijd. Dat is best spannend, dat begrijpen wij natuurlijk ook wel. Gelukkig gaan ze niet alleen, maar onder begeleiding van vier gedreven stafleden en met zo’n 1.900 andere scouts vanuit Nederland. Desondanks blijft het misschien toch een beetje spannend. Daarom hebben wij een aantal tips voor jullie!

• Jullie kinderen leven tijdens hun reis in een soort bubbel. Als je even niks van ze hoort is dat meestal goed nieuws. Er gebeurt zoveel dat berichtjes sturen naar huis soms echt gewoon vergeten wordt. Neem dit niet al te persoonlijk op!
  • Geef je kind de ruimte, ga niet elk moment van de dag vragen hoe het is en hoe het gaat. Ze berichten jullie echt wel een keer en nogmaals: geen nieuws, is goed nieuws.
  • Laat ook een keer weten hoe het thuis is. Ze zullen het misschien niet snel toegeven, maar ze zijn echt wel benieuwd hoe jullie zomer eruit ziet, of de kat van de buurman nog buiten rondloopt en of de keukendeur ondertussen is gemaakt. Maar ook hiervoor willen wij jullie meegeven dat dit geen dagelijkse updates hoeven te zijn.
  • Volg ze via onze sociale media kanalen, de live blog en de Jampodcast! Zo kun je toch een beetje meekrijgen wat ze allemaal aan het doen zijn.
  • En als ze dan eindelijk weer thuiskomen, zul je zien dat ze moe zijn en het liefst hun eigen bed/bank op duiken, direct in de douche stappen of toch eerst hun lievelingseten willen eten. Voor hun is het ook even wennen om weer thuis te zijn dus laat ze vooral uit zichzelf vertellen hoe het is geweest.