Bijkletsen met Bacon – Vooruitzicht, verandering en voorbereiding

De tijd vliegt! De vakanties zitten er weer op en er is een hoop gebeurd. Het is echt tijd om weer even bij te kletsen dus lees snel verder!

Welkom bij Bijkletsen met Bacon! De blog waarin ik, Bacon, jullie vertel wat er allemaal is gebeurd, wat er nu gaande is en wat nog op de planning staat.
Maar eerst zal ik nog kort iets over mijzelf vertellen. Ik ben Bacon, een echte spekkever, trotse mascotte van Troep Spekkever en ik ben helemaal zot van snoepspekjes maar daar waren de jeugddeelnemers al achter gekomen. Ik woon bij Silke, een van de troepstaf (Silke TS), en krijg dus goed mee wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Laten we maar snel beginnen met bijkletsen!

Vooruitzicht

Stel je eens voor. Het is nu midden september, over een jaar zijn we dus allang weer terug van de Jamboree. Zijn alle tassen al uitgepakt, de foto’s gesorteerd en heb je ondertussen alle verhalen al aan je familie en vrienden verteld. Over een jaar is de Jamboree allang voorbij. Maar dat hoeft niet het einde van het avontuur te betekenen, want in november staat dan de reünie gepland en daarna kan je er altijd voor kiezen om weer naar de volgende WSJ mee te gaan als bijvoorbeeld IST! Maar goed, ik loop op de zaken vooruit, daar zijn we nog lang niet. We hebben nog genoeg te doen voor we überhaupt naar Zuid-Korea toe gaan!

Over een week is het namelijk tijd voor het clusterweekend, met ons Cluster E. In dit cluster zitten naast onze troep ook de Troep Klaverblaadje, Troep Neushoornkever en Troep Schildwants.
Tussendoor gaan we dan nog jullie ouders zien op de ouderinfodagen in november waar er meer informatie gedeeld gaat worden over hoe de reis naar Zuid-Korea er uit zal gaan zien.
Daarna hebben we in maart het vierde troepweekend staan! Dan is het weer alleen met onze eigen troep, maar dat is natuurlijk ook super gezellig.
Dan volgt het contigentsweekend al, in mei. Hier zal het hele contigent samenkomen! Er zijn maar liefst 1400 jeugddeelnemers, 140 troepstaf en nog zo’n 500 IST’ers die meegaan. En uiteraard is het CMT daar ook aanwezig. Dat wordt een echte drukke boel, een soort kleine proef jamboree eigenlijk.

Vanaf dan wordt het wel echt aftellen en komt de WSJ zelf steeds dichterbij. Gek idee eigenlijk.
Dit is wel een goed moment om alvast na te gaan denken wat je eigenlijk allemaal nodig zal gaan hebben. Misschien moet je wel wat nieuwe dingen kopen, zoals een klein opvouwbaar slaapmatje. Of wil je spullen meenemen om te kunnen swoppen op de jamboree. Allemaal dingen die je handig kunt vragen voor je verjaardag of kerst of Sinterklaas.

Als ik eerlijk moet zijn kan het mij niet snel genoeg gaan, ik kan niet wachten om echt op de WSJ te zijn en zelf te ervaren hoe het is!

Veranderingen

De afgelopen maanden zijn er wel wat dingen veranderd, zoals jullie weten. Via de mail is iedereen op de hoogte gebracht dat Sanne helaas vanwege persoonlijke omstandigheden heeft moeten stoppen als troepstaf. Gelukkig heeft ze wel de mogelijkheid gevonden om als IST mee te gaan naar Zuid-Korea. We zullen haar dan ook zeker op het jamboreeterrein tegen kunnen komen!

Maar dit betekend ook dat er een nieuwe troepstaf gevonden moest worden en dat is gelukt. Daarom willen wij jullie ook via deze weg voorstellen aan: Nathalie!

“Hey allemaal! Mijn naam is Nathalie, ik ben 22 jaar en studeer nu diergeneeskunde in Utrecht om ooit dierenarts te worden voor koeien of reptielen. Ik woon nu nog in het zonnige zuiden in een klein dorpje vlakbij Breda.
Ik ben zelf begonnen bij scouting toen ik 9 was en inmiddels zit ik bij de jeugdstam waar we allemaal creatieve dingen doen zoals tandems pionieren en de beroemde bitterballen-golfbaan. Daarnaast ben ik al 4 jaar welpenleiding. In 2015 ben ik zelf als jeugddeelnemer naar de wereldjamboree in Japan geweest, samen met Silke!
In mijn vrije tijd hou ik er heel erg van om te lezen, vooral van fantasy, sci-fi en thrillers. Ook vind ik het leuk om een beetje creatief aan te kloten, dingen zoals patches maken van mijn favoriete bands en series. Over bands gesproken, als ik tijd (en geld) heb ben ik ook te vinden op concerten en festivals.
Ik heb heel veel zin om met jullie te gaan ontmoeten en mee te gaan naar Korea, tot op het clusterweekend!”

Ik, Bacon, kijk er naar uit om Nathalie te mogen gaan ontmoeten op het clusterweekend en hopelijk doen jullie dat ook!

Voorbereidingen

Natuurlijk ben ik samen met de troepstaf achter de schermen ook druk bezig met alle voorbereidingen! Afgelopen weekend was er namelijk ook weer een troepstafweekend. Hier is veel nieuwe informatie gedeeld en zijn er natuurlijk ook veel leuke programma onderdelen geweest. Silke TS was vergeten mij mee te nemen dit weekend, dus meer kan ik jullie er helaas niet over vertellen. Maar kan je onze troepstaf ergens vinden op de groepsfoto?

Daarnaast is iedereen druk bezig met het voorbereiden van het clusterweekend. Ook Nathalie mag meteen de handen uit de mouwen steken, want we hebben nog maar een week te gaan. Opschieten dus!

En hoe dat alles uiteindelijk dan verlopen is? Dat lees je in de volgende editie van Bijkletsen met Bacon!