Dagverslag van Femke – vrijdag 28 juli

Goedemorgen!

Toen we vanochtend wakker werden, werden we om 7.05 aan het ontbijt verwacht. Hier werdt door veel Bosbeekjuffer’s veel rijst en kimchi gegeten. Voor de liefhebbers waren er ook broodjes met jam uit een knijpzakje, en cornflakes met melk.

Hierna namen wij de bus naar de Jogyesa tempel, en zijn hier naar binnen gegaan. Hier waren mensen de overleden familieleden en vrienden aan het eren. Daarna hadden we 2 uur de tijd om te shoppen in Insa-Dong, ik had meteen zin in ijskoffie dus daar gingen we naar op zoek. Ook werd ik geïnspireerd door Maayke want zij had een waaier dus die hebben we als eerste gekocht.

Uiteraard kwam de ijskoffie daarna. Dat ging niet vanzelf want het was in een kleine 7-eleven waardoor we steeds vast liepen. Uiteindelijk heb ik wel mijn ijskoffie gehad en had de rest ook een lekker drankje. We waren hierna een heel schattig winkeltje tegengekomen, hier verkochten ze sieraden, haaraccessoires en tassen met embleempjes die je er zelf op kon zetten. Wij waren hier 40 minuten binnen en uiteraard is er ook veel gekocht. Na dat we 40 minuten in dit winkeltje zijn geweest moesten we al weer terug want de tijd was alweer voorbij.

Hierna zijn we naar de Gyeonbokgung & het Folk Village museum gegaan, daar in het museum was er gelukkig airco! Nadat we in het museum zijn geweest mochten we het paleis en de ruimte hieromheen bekijken. Hiervoor kregen we nog gesponsorde chips (dankjewel ouders!), uitgedeeld door Patrick. Eenmaal aan de buitenkant van het paleis hoorden we dat we daar niet mochten eten. Dit hield ons niet tegen om de mooie tempel te bekijken (ik had hier veel mooie foto’s gemaakt maar uiteindelijk bleek mijn camera het niet helemaal te doen 😓).

Na het meteen van vele andere scouts, het paleis bewonderd te hebben en hier en daar nog te hebben gestopt, gingen we weer terug naar de bus om door te gaan naar de volgende activiteit, voor ons avondeten. Tijdens deze heenrit werd ons verteld dat we op een boot Koreaans gingen barbecueën.

Eenmaal in de boot was het heel erg warm en smolten we bijna van onze stoelen, dit werd wel goed gemaakt met het lekkere eten wat we zelf mochten maken. Nu zitten we in de bus terug met veel slapende juffers. Het is ook wel vermoeiend zo’n lange dag in de zon…

Morgen is Anouk aan de beurt voor het verslag, zie ook onze Instagram voor live updates!

Groetjes de Bosbeekjuffer’s 🫶