Dagverslag van Ravi – donderdag 27 juli

Donderdag 27 juli, de eerste dag van de voorreis!

De Bosbeekjuffers begonnen de voorreis met een reis van twee en een halfuur richting de demilitarised zone, een stuk land van 1 tot 2 km breed op de grens van Noord en Zuid-Korea. In de DMZ konden de Bosbeekjuffers genieten van het uitzicht en kregen ze een tour door een tunnel die gegraven was door de Noord-Koreanen.

Na de DMZ kregen de Bosbeekjuffers lunch en vertrokken ze naar de Lotte World Tower in het centrum van Seoul. De Lotte World Tower is de 6 na hoogste toren van de wereld met een hoogte van 555 meter. De Bosbeekjuffers kregen hier vrije tijd. Ze konden hier de toren verkennen en shoppen in het ondergelegen Lotte shopping Mall.

Hierna stapten ze weer in de bus naar de wijk Hongdae. Deze wijk staat bekend om de uitgaansgelegenheden. straatartiesten en winkels. De Bosbeekjuffers hadden hier vrije tijd om lekker te dineren en leuke souvenirs te kopen. Bij sommigen troepleden is het alleen niet helemaal goed gegaan, ze kwamen in een Korean BBQ restaurant terecht waar er gelijk allerlei soorten vlees op tafel werd gezet terwijl ze niks besteld hadden. Deze troepleden zijn vanwege deze situatie snel weggegaan en zijn uiteindelijk in de McDonalds beland. Na Hongdae, vertrokken we weer terug naar het Pine resort waar we (hopelijk) snel in slaap gevallen zijn.

Groetjes uit Zuid-Korea!
Liefs Troep Bosbeekjuffer 🫶