De troepstaf stelt zich voor!

De inschrijvingen zijn gesloten, de troepstaf is geselecteerd, de troepnaam is bekend, de eerste mails zijn verstuurd en het eerste troepweekend gaat bijna beginnen! Maar met wie ga je eigenlijk dit avontuur aan?
Nou, met maar liefst 40 spekkevers, waarvan er vier een speciale rol dragen: namelijk die van troepstaf.
Alleen, wie zijn dat? Dat wil je natuurlijk stiekem toch al weten voor je naar het eerste troepweekend gaat. Hieronder zullen zij zich voorstellen, dus lees snel verder…

Dit is de Troepstaf van links naar rechts: Sanne, Bas, Silke en Anton

Sanne

Hi guys, Sanne hier. Ik kom van oorsprong uit Alkmaar en ben de oudste van 5, 2 broertjes en 2 zusjes. Momenteel studeer ik scheikunde in Nijmegen. Op scouting was ik beverleiding, maar ben toe aan een nieuwe uitdaging en wil graag scoutsleiding worden. Naast scouting heb ik vele hobby’s, waaronder houtwerken, schilderen, bakken en koken. Als men mij mijn lievelingskleur vraagt, heb ik daar geen concreet antwoord op, ik vind donker rood, -groen, -blauw, -paars en oranje allemaal even mooie kleuren. Met muziek ben ik net zo, ik heb niet één favoriet. Als de beat en de muziek lekker klinkt, vind ik het vaak al prima.
Ik kan sinds een jaar op motorvakantie en zou graag op de motor o.a. Italië, Schotland, Engeland en Ierland ontdekken, al heb ik nog nooit aan de verkeerde kant van de weg gereden 😉. Op de kleine momenten dat ik vrije tijd heb, kijk ik series en films. Vaak herhaal ik fantasy/adventure series en films zoals Sleepy Hollow, LOTR, star trek, star wars en te veel anderen. Ik kijk enorm uit om met jullie naar Zuid-Korea te gaan en alles daar te ontdekken. Ik probeer de taal te leren, al is dat wat lastiger dan ik had verwacht.

Helaas heeft Sanne moeten beslissen om vanwege persoonlijke omstandigheden haar taak als troepstaf op te moeten geven. Deze taak is overgenomen door Nathalie, om haar te leren kennen kan je kijken in “Bijkletsen met Bacon – Vooruitzicht, verandering en voorbereiding”.

Bas

Hey, mijn naam is Bas en ik kom uit het plaatsje Didam, op de grens van De Liemers en De Achterhoek. Ik ben vanaf mijn 7e jaar lid van Scouting Didam, begonnen bij de welpen en van daaruit de hele zaak doorlopen. Op dit moment ben ik al bijna 14 jaar explorerbegeleiding. Ook organiseer ik al jaren de Woudlopershike en de Apptrail bij de HIT Harderwijk, ben ik actief geweest voor het Ghana Project binnen Scouting Nederland en ben ik 2 keer eerder naar de World Scout Jamboree geweest (Japan 2015 en USA 2019). Naast scouting vind ik het fantastisch om (verre) reizen te maken en ben ik ook vaak te vinden op festivals en bij concerten.
Om dit alles te kunnen betalen, werk ik bij een groot chemisch bedrijf. Daar ben ik medeverantwoordelijk voor het blijven draaien van het onderzoekslaboratorium.
Nog wat leuke feitjes over mij. Mijn lievelingskleur is blauw, dus dat komt goed uit met ons troeplogo. Daarnaast is mijn favoriete band Muse, maar het mooiste lied vind ik “With or without you” van U2.
Ik heb enorm veel zin om met de andere 39 Spekkevers het komende voorbereidingstraject in te gaan, met als hoogtepunt natuurlijk de WSJ in Zuid-Korea.

Silke

Hoi allemaal!
Ik ben Silke, 23 jaar en ik woon op dit moment in Nijmegen waar ik geneeskunde studeer. Binnen mijn studie zit ik in de masterfase en ben ik dus bezig met mijn coschappen👩🏼‍⚕️
Ik ben begonnen als bever toen de oudste jeugddeelnemer van de Spekkevers ongeveer een week oud was! Na al die jaren scouting ben ik in 2015 als jeugddeelnemer naar de WSJ in Japan geweest, in 2019 naar de WSJ in Amerika als IST’er en nu mag ik als troepstaf mee naar de WSJ in Korea. Ik heb er ontzettend veel zin in!
Verder heb ik een enorme passie voor musicals en theater, ik organiseer dan ook de TheaterHIT in Mook en doe mee aan de musicals van mijn studievereniging. Het zal dan ook geen verrassing zijn dat ik dol ben op musicalmuziek. Daarnaast is een vos mijn lievelingsdier al kan ik niet ontkennen dat ik veel van mijn eigen katten hou 🐱
Ik heb enorm veel zin om jullie te gaan ontmoeten! We tellen af, tot snel 😁

Anton

Hoi hoi, mijn naam is Anton en ik ben 22 jaar. Ik woon in Opheusden, in de prachtige Betuwe. Ik ben 4 jaar welpenleiding bij Scouting Rhenen, waar ik bij de esta’s (welpen) ben begonnen. Ook zit ik in het welpen team van Regio Neder Veluwe. Wij organiseren 2 keer per jaar een super leuke activiteit voor alle welpen uit onze regio. In het dagelijkse leven werk ik als inkoop-assistent en Product ontwikkelaar bij CraftEmotions.
Verder zit ik bij een lokale politieke partij in de gemeente waar ik woon. Mijn hobby’s naast scouting zijn longboarden, snowboarden en suppen. Ook kijk ik graag serie of films en kijk ik altijd Formule 1 als dat op tv is, mijn lievelingsserie is Modern Family.
Nog wat random feitjes over mij; ik heb een schoenentik, Petrolium is mn favoriete kleur en zing ik het liefst met Sia mee onder de douche.
Ik heb super veel zin om jullie binnenkort allemaal te ontmoeten. We gaan er een gezellig traject van maken! Groetjes Marala🦩

Bacon

Huh? Wie is dit? Er waren maar vier troepstaf toch?
Ja dat klopt! Dit is onze speciale vriend Bacon, de spekkever die van snoepspekjes houdt. Ook hij gaat met ons mee op reis, dus eigenlijk zullen we met 41 spekkevers zijn! Hij heeft er in ieder geval veel zin in om iedereen te gaan ontmoeten 😁