Het eerste troep weekend van de Bosbeek Juffers!

Hallo Allemaal,

Ik ben Sophie, en daarbij een van de Bosbeekjuffer troep-reporters. Wij zijn thuis na een weekend van kennismaking met de troep. Samen kijken we terug op een leuk en voldaan eerste troep weekend. Voor het weekend had de troepstaf allemaal leuke spellen georganiseerd, waardoor we elkaar allemaal beter konden leren kennen. Daarnaast hebben we dit weekend heel erg geboft met het weer, waardoor we ook (bijna) alle spellen en activiteiten buiten hebben gedaan.

Vrijdag Avond

Op vrijdagavond kwamen we aan bij het clubhuis, we begonnen met de vlag hijsen om het weekend officieel te beginnen. En dan begint het kennismaken met iedereen, onder andere door te speed-daten en een kennismakings-bingo. Als opdracht op de paklijst was er gevraagd of alle jeugddeelnemers iets mee te nemen dat noodzakelijk is bij een kampvuur avond. Zodat we de vrijdag konden afsluiten met een kampvuur en met heel veel smores!

Zaterdag

De volgende ochtend kregen we een hele presentatie over hoe het zou zijn in Zuid-Korea, het was erg fijn om daar meer duidelijkheid over te krijgen. Na de presentatie mochten we ons in groepjes verdelen om nog meer informatie te halen bij de troepstaf en IST’ers. Na de informatie gingen we in groepjes een korte hike lopen met coördinaten. We eindigden bij een punt waar we met zijn allen nieuwe teambuilding spelletjes gingen spelen. Waaronder een escape room!

Het zaterdagavondeten was gebaseerd op Zuid-Korea, want we mochten namelijk van het Koreaanse eten proeven. Met zijn alle hebben we onze eigen verse spring-rolls mogen bouwen. Dit was allemaal voorbereid door de IST’ers. Na een super leuke avondmaaltijd, gingen we meteen verder met het programma en zijn we gaan lopen naar het bos, om daar als verrassing een andere troep te leren kennen. Met zijn allen hebben we daar gelasergamed en troep Apollovlinder hard in gemaakt met wel 4-0!!! Het was een erg geslaagde avond!

Zondag

Zondag was de laatste dag aangebroken, en hebben we nog een aantal spellen om en rond het clubhuis gedaan. Om 15.00 was er voor de ouders een informatie moment geregeld zodat zij net zoals ons voorbereid zijn op het traject van de WSJ naar Zuid-Korea.

Al met al, was het een erg geslaagd weekend, waarin we iedereen beter hebben leren kennen en waardoor we al snel een hechte groep aan het worden zijn!!! Ik kijk uit naar het volgende weekend!

Liefs Sofie

Voor meer foto’s bezoek ook vooral onze insta! https://www.instagram.com/troepbosbeekjuffer_wsj2023/

Ps. Alle foto’s van het eerste weekend worden momenteel door de troepstaf verzameld en zullen zo snel mogelijk op de website/instagram van de Bosbeek Juffers tevoorschijn komen!