“Ik heb ook een CKV-docent” en we klimmen op grote hoogte!

Afgelopen weekend (25 t/m 27 maart) was het eindelijk dan zo ver, de Weidebeekjuffers had hun eerste troepweekend! We mochten dit weekend logeren in het clubhuis van Scouting Meppel in jawel, Meppel! En mensen wat hadden we toch een geluk met het weer! Het zonnetje scheen heerlijk en er zijn zeker een paar personen goed bij gekleurd of zoals wij dat in de volksmond noemen, verbrand 😉.

Vrijdag

Vrijdagavond kwamen we aan bij het clubhuis en nadat we ons ID-kaart hadden laten zien, onze tas hebben opgeruimd en wat lekkers hebben gegeten/ gedronken, ging het weekend echt van start! Onze leiding gaven een korte presentatie en de ouders konden nog vragen opschrijven. Daarna heeft Charley ons uitleg gegeven over het visitekaartenspel en op die manier hebben wij een speeddate gedaan, zo leerden we elkaar kennen! Arianne ging daarna uitleggen dat we n.a.v. het vorige spel, nu een ren-je-rot gingen doen, er lagen overal foto’s verspreid en als ze een stelling op noemde dan moesten we zo snel mogelijk de foto pakken van de juiste persoon, zo kwamen we erachter of we tijdens de speeddate echt goed hebben opgelet. Daarna was er een karaoke, vooral Roel, Brian en Lars waren onze volkszangers! Daarna hebben gezellig bij het kampvuur gezeten en voor we het wisten was het al bedtijd ☹️.

(Tekst gaat door onder foto’s)

Zaterdag

Op de zaterdagochtend hebben we, na een lekker ontbijtje het de ochtendzon, een kleine hike gelopen en tijdens de hike moesten we vragen beantwoorden of kleine opdrachten doen, deze gingen vooral over Zuid-Korea en World Jamboree. Aan het einde van de hike waren bij het klimpark van Meppel, maar voordat we daar mochten klimmen, moesten eerste de handen uit de mouwen. We hebben snel met een doekje wat speltoestellen schoongemaakt en een paar jongens vonden het erg leuk om het peuterbadje schoon te maken, maar dat komt vast omdat ze dan met de hoge druk reiniger mochten spelen 😉. Nadat de klus was geklaard kregen we uitleg van de kliminstructeurs en toen hebben we lekker mogen klimmen. Er waren parcours die we konden afgaan, maar er was ook een klimmuur, tokkelbaan en een vrije val paal, vooral dat laatste was voor echte durfvallen en er waren zelfs mensen die wel 3x achter elkaar vanaf sprongen! Helaas kon Willem niet bij het troepweekend aanwezig zijn, maar via een Teams-verbinding hebben we toch nog met hem kunnen kletsen en we hebben een rondje gemaakt en hem aan iedereen voorgesteld, zo was hij er toch nog een beetje bij 😊.

We hebben het klimmen afgesloten met een lekker koud softijsje en zijn we daarna naar het clubhuis terug gelopen. We hebben toen wat uitgerust en als avondeten hebben we lekkere noedels gegeten en konden we alvast oefenen met eten met stokjes 😉. Daarna hadden we wat me-time en om half 9 werden we door de TS en IST’ers van een andere troep op gehaald en zijn we naar Hoogeveen gereden, daar hebben we troep Tuimelaar ontmoet en hebben we bij de kampvuur ‘Ik hou van Zuid-Korea’ gespeeld. Dit was heel gezellig en hebben we een grote groepsfoto gemaakt. Zodra we weer bij het clubhuis waren zijn een paar mensen nog blijven hangen bij het kampvuur, maar heel vele gingen toch naar bed toe na zo’n indrukwekkende dag.

(Tekst gaat door onder foto’s)

Zondag

Zondag mochten we iets langer in ons slaapzaak blijven liggen, maar ja de klok ging een uur vooruit, dus we ook echt meer hebben geslapen is een tweede 😉. Na het ontbijt gingen we een escaperoom doen, deze hadden Jamila en Nico zelf in elkaar gezet. We moesten verschillende opdrachten doen en als we die goed hadden, dan kregen we een andere opdracht. Daarna moesten we zo snel mogelijk de code kraken om de kist te kunnen openen. Daar zat een pinata in en omdat Niek S. de code zo snel had gekraakt, had hij de eer om als eerste te slaan en daar zat een heuse troepdas in die door de troepstaf zelf is gemaakt! Na de lunch gingen we in groepjes evalueren hoe het weekend ging en wat we de volgende keer willen doen, ook moesten we gaan nadenken met wie een buddy willen vormen. Ondertussen kwamen de ouders aan en heeft de troepstaf nog een oudermomentje met ze gehad en wij deden dan samen met Dolf en Lotte (IST’ers) nog een spel en daarna konden we weer lekker met onze ouders knuffelen. Maar voordat we weggingen werden we allemaal nog geïnstalleerd en moesten we de ‘Weidebeekjuffer Wet’ opnoemen en die ging zo:

Ik beloof een goede weidebeekjuffer te zijn,

Mijn mede weidebeekjes te helpen waar ik kan.

Met mijn prachtige verschijning val ik op,

En ik vind mijn troepstaf hartstikke top.

Ik heb er zin in om dit avontuur aan te gaan,

En kan niet wachten om naar Zuid-Korea te gaan.

Weidebeekjuffers, jullie kunnen op mijn rekenen!

En daarna kregen we onze troepdas, met een weidebeekjuffer eraan en we kregen onze troep- en de Dutch Contigent insigne!

We zijn we lekker bijkomen van deze te gekke weekend en we kunnen niet al niet wachten tot de volgende troepweekend!