Maak kennis met je Troepstaf!

De inschrijving is gesloten, de troepstafteams zijn bekend, de troepnamen zijn verdeel, de eerste plannen zijn gemaakt en de eerste mail is verstuurd! Het doel is duidelijk: over 1,5 jaar afreizen naar Zuid-Korea om deel te nemen aan de 25th World Scout Jamboree, het grootste, leukste, gaafste en bijzonderste Scoutingevenement dat er bestaat! (toch..?) Samen met 39 andere Schildwantsen ga jij dit avontuur aan, waarvan er vier een speciale rol dragen: namelijk die van Troepstaf.

Benieuwd naar de Troepstaf van Troep Schildwants, de leukste en gezelligste Troepstaf van het hele Nederlands Contingent? Lees dan snel verder…

De eerste groepsfoto van de Troepstaf: Sterre, Luc, Leroy en Annelot

Maak kennis met Leroy

Moi (Twents voor hallo) Schildwantsen,
Mijn naam is Leroy en ik ben drieëntwintig jaar. Ik woon in het mooie Twentse Overdinkel en in het dagelijks leven ben ik werkzaam als docent natuur-scheikunde op een middelbare school. Vanaf mijn zesde zit ik bij de Scouting Dr. Ariënsgroep in Losser waarbij ik inmiddels zes jaar scoutsleiding ben. Samen met Annelot, Luc en Sterre mag ik jullie voorbereiden op de ‘reis’ van je leven!! Als deelnemer ben ik in 2015 naar de WSJ in Japan geweest en in 2017 naar de Moot in IJsland. In de zomer van 2020 zou ik als troepstaf naar de European Jamboree in Polen gaan maar helaas ging dat niet door. Om die reden verheug ik mij ontzettend op dit nieuwe avontuur met jullie te mogelen beleven! Ik kijk er enorm naar uit om jullie allemaal te leren kennen en om samen onwijs leuke activiteiten te mogen beleven met vele mooie hoogtepunten in Zuid-Korea!

Maak kennis met Sterre

Hey Schildwantsen!

Ik ben Sterre, ik ben 22 jaar en woon op kamers in Werkhoven (in een studentenhuis op een boerderij). Dat ligt in de buurt van Utrecht, waar ik biologie studeer aan de universiteit. Ik kom oorspronkelijk uit Zwolle, waar ik sinds de scouts op scouting zit bij de Vaandrig Lengtongroep en nu ook 4 jaar scoutsleiding ben. Zelf ben ik nog nooit meegeweest naar een wereldjamboree, maar juist daarom heb ik extra veel zin om er een samen met jullie en de andere Troepstaf een supertof avontuur van te maken! Naast scouting speel ik cello en dit jaar ga ik meedoen aan een musical waar ik dan in het orkest zit. Verder houd ik erg van lezen, knutselen, films/series kijken, wandelen en in de natuur zijn.

Ik kijk al erg uit naar het eerste troepweekend waarin ik jullie hopelijk allemaal wat beter leer kennen en natuurlijk ook naar de rest van dit toffe avontuur dat we met elkaar gaan beleven!

Maak kennis met Luc

Ha Schildwantsen!

Ik ben Luc, 22 jaar en woon in het prachtige Enschede. Hier zit ik nog op kamers, want eigenlijk ben ik een échte Achterhoeker. Al sinds de welpen zit ik op Scouting en in 2015 ben ik als jeugddeelnemer naar Japan 🇯🇵 geweest. Dit was zo’n toffe ervaring dat ik dit graag met jullie wil delen! Verder ben ik leiding bij Scouting Nanne Zwiep in Enschede, doe ieder jaar mee met de Jotihunt, ik roei bij de DRV, hou van Lay’s Oven Baked (de groene!) en loop ook dit jaar weer de Nijmeegse Vierdaagse

Ik kan niet wachten om jullie allemaal te ontmoeten en dan gaan we er een onvergetelijk avontuur van maken!

Maak kennis met Annelot

Hoi! Ik ben Annelot, ik ben 25 jaar en woon in Borne. Ik zit inmiddels al ruim 20 jaar op scouting in Hengelo waar ik nu ongeveer 10 jaar af en aan leiding draai bij verschillende groepen. In 2011 ben ik zelf naar de WSJ in Zweden geweest. Dat was een super gave ervaring dus toen ik de mogelijkheid voorbij zag komen om als troepstaf mee te gaan heb ik die gepakt! In het dagelijks leven werk ik als onderzoeker bij de GGD IJsselland, sport ik heel veel en houd ik heel erg van reizen.

Ik heb er super veel zin in om met jullie en de rest van de troepstaf er een fantastische tijd van te gaan maken!