Ons eerste troepweekend in Alkmaar!

Vrijdag 1 april – geschreven door dambordvliegende reporter Suus G

Het was spannend. Ik kende nog helemaal niemand. Toen je op het terrein aankwam was het net Schiphol, maar dan de Wish versie ervan. Je moest een formulier invullen over wat je in je bagage had en of je ergens alergies voor bent. Als je daar mee klaar was moest je naar binnen om de formulier in te leveren en je tassen af te geven. Toen je dat had gedaan moest je naar de grote zaal om daar op je vliegtuig stoel te zitten en moesten we wachten tot het tijd was en iedereen er was.

Toen iedereen er was begonnen ze met uitleg over dit kamp, aankomende kampen, het WSJ en andere belangrijke informatie. Daarna gingen we spellen doen om mensen te leren kennen. Tijdens deze spellen ontmoette ik mijn eerste vrienden Chris en Renske. We moesten ook een eens en oneens spel doen om regels te maken voor onszelf. Na deze spellen gingen we in groepjes zitten en kregen we een kaartje met vragen er op. Door die vragen te beantwoorden leerden we elkaar een beetje kennen. Zo heb ik Suus A ontmoet en zijn we bevriend geraakt. Daarna mochten we naar buiten gaan om met elkaar om het kampvuur te zitten. Tijdens het voor berijden om naar buiten te gaan had ik nog met Sepp gepraat en ook ben ik weer met hem bevriend geraakt. Suus had nog een vriendin die heet Michelle en daar ben ik ook mee bevriend geraakt. Ik ging dus tot 00:30 om het kampvuur zitten met Renske, Michelle, Suus, Chris en Sepp. Dat was heel gezellig we hadden over van alles en nog wat gepraat. Rond 00:30 werd het koud dus gingen we binnen in een cirkel zitten en verder praten tot iets van 01:30. Om 01:30 dachten we dat het maar beter was om naar bed te gaan want we moetsen ook vroeg opstaan.

De geweldige Troepstaf van de Dambordvliegen!

Zaterdag 2 april – geschreven door dambordvliegende reporter Chris

Zaterdag 2 april hadden wij de tweede dag van ons troepweekend. Het was super gezellig, we begonnen met levend dammen (want als dambordvliegen konden we dat natuurlijk wel). Daarna deden we een spel dat een paar troepleden hadden bedacht: annemaria koekoek, geïnspireerd door de Koreaanse serie Squid Game want in die serie deden ze hetzelfde spel. De troepleden gebruikten de geluidseffecten daarvan om het spel te leiden. Toen deden we het poedersuikerspel, waarbij er enkele ‘vossen’ waren en de rest van de groep waren ‘wilde honden’ die de vossen moesten gaan zoeken. De vossen lieten een spoor van poedersuiker achter waar de honden achteraan moesten gaan. Dit spel was bedacht door dezelfde troepleden, en het duurde best lang dus het vulde een mooi deel van het schema!

We hadden daarna een pauze met tosti’s gevuld met kimchi; iets wat ze in Korea veel eten, dus kregen we voor de Koreaanse keuken al een kleine voorproef. Kimchi is gefermenteerde kool dat Koreanen overal doorheen doen, en het was best pittig! Na de pauze deden we een nieuw spel met drie andere troepen: Crazy 88. Iedereen was flink aan de slag gegaan om de opdrachten te voltooien en we waren er ook weer best lang mee bezig. Na Crazy 88 kregen we meer informatie over de wsj, moesten we wat dingen invullen en hadden we tijd om te relaxen. Toen was het al tijd voor avondeten en hadden we een Koreaanse soort Poké bowl, genaamd Bibimbap. De plakrijst wilde alleen niet plakken dus was het een beetje lastig om te eten met stokjes.

Tijdens het eten had iemand een troeplid uitgedaagd om een bord vol geraspte wortel te eten, toen nog een bord en toen zat hij een hele bak met een kilo aan geraspte wortel te eten. We hadden na het eten een pubquiz gedaan en iedereen deed fanatiek mee. Tijdens de quiz en nadat de pubquiz over was zat hij nog steeds de wortels te eten, en na vier uur aan non-stop eten was het hem gelukt.

Toen gingen we rond het kampvuur zitten en gingen we popcorn maken boven het vuur. Iedereen ging één voor één naar bed en het eindigde een geslaagde dag!

Even een momentje van rust in de zon!

Zondag 3 april – geschreven door dambordvliegende reporter Lotte

Op zondagochtend gingen we na het ontbijt Hollandse leeuwen spelen. En het ging er stevig aan toe! Na een korte drinkpauze gingen we een variant van boer en kip spelen, maar dan natuurlijk in Koreaanse stijl. De boer was vervangen door een Kpop-fan en de kip was vervangen door een Kpop-artiest.
Toen gingen we levende knoop spelen, na levende knoop werd de groep in tweeën gesplitst. De ene helft ging voor alle JDn’ers en de troepstaf een complimentje opschrijven, deze deed je in een houten kistje die je vervolgens mee naar huis kon nemen. De andere helft ging een stellingen beantwoorden.
Na al deze spellen gingen we lunchen, dit werd verzorgd door de IST’ers. We bleven in de Koreaanse stijl met noodels als lunch.
Na de lunch gingen we alles klaar maken voor de komst van de ouders. De ouders kregen informatie over het hele WSJ traject en er waren 3 JDN die iets gingen vertellen over hoe het weekend is verlopen. Toen de presentatie af was moesten we helaas naar huis.

Emilie, Dixie, Claire, Edwin en Sebastien van IST troep Honingbij
hebben ons geweldig geholpen dit weekend!