Troepweekend 1 Lieveheersbeestje

Het was een erg gezellig weekend, er werd veel gelachen en gepraat. Het begon allemaal vrijdagavond toen we aan kwamen op het terrein. Je kreeg een pasje en je ging op de foto, daarna legde je je spullen in de slaapzaal. Je liep naar de centrale hal en je voelde meteen de gezelligheid, iedereen was actief en blij. Je ging jezelf voorstellen aan iedereen en dat kon weleens erg grappig zijn, maar dat hoort er bij. Daarna mocht je iets voor jezelf doen, je kon naar buiten of je kon binnen blijven.

Om 12 uur gingen we naar de slaapzaal, maar het duurde lang voordat iedereen ging slapen. De volgende ochtend werd iedereen waker met wallen onder onze ogen. We gingen ontbijten maar we aten niet normaal maar met stokjes, dat was een grote uitdaging. Daarna deden we een spel, daar moest je allerlei opdrachten doen, maar toen kwam de hagel en verpeste het allemaal. Toen we uiteindelijk terug waren gingen we lunchen, natuurlijk weer met stokjes. We aten noedels en het was overheerlijk. Daarna deden we nog wat spelen en was het erg gezellig. Er waren al heel veel vriendengroepen gecreëerd, en dat kon je goed zien.

De ene vriendengroep zat te vechten met stokken in het bos, en een andere vriendengroep zat op tonnen te rollen. Uiteindelijk was het tijd om te gaat avondeten, maar het was niet zomaar een avond eten. Het was een restaurant in het scoutinggebouw! We aten heel veel lekkere dingen en iedereen praatte met elkaar, het was natuurlijk moeilijk om met stokjes te eten maar het werd iedere keer beter. Daarna gingen we zitten bij het kampvuur en deden we weerwolven, het spel werd uitgelegd en iedereen had er zin in. Na een tijdje weerwolven spelen gingen we marshmallows roosteren, en natuurlijk vindt iedereen dat lekker. Na en tijdje werd het steeds donkerder en kouder dus mensen gingen naar bed, andere deden een deken om hun heen en gingen bij het kampvuur zitten.

Uiteindelijk ging iedereen slapen, en werden we wakker met muziek om 8 uur. We gingen een spel doen met andere troepen van het jamboree dus we moesten vroeg ontbijten, en natuurlijk weer met stokjes. Het spel ging soepel en uiteindelijk hadden we gewonnen. Daarna hadden we weer vrije tijd. Het werd snel middag, want de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Om 1 uur kwamen de ouders. Toen iedere ouder er was gingen we naar een presentatie luisteren over het jamboree. Daarna was het tijd om doei te zeggen, niemand vond het leuk maar het moest wel. Vrienden gaven elkaar de hand of een knuffel en zeiden ik ‘zie je de volgende keer.’ Dat gaat ook natuurlijk gebeuren!

Gemaakt: door een scout van de troep lieveheersbeestje