Troepweekend 1 van de Vuurvlinders!

Alweer twee weken geleden hebben de Vuurvlinders elkaar voor het eerst ontmoet. Onze troepreporter van het eerste uur Zoe heeft hier uitgebreid verslag over gedaan:

Vrijdagavond zijn we gestart met een introductiefilmpje samen met de ouders. Nadat de ouders weg waren zijn wij elkaar gaan leren kennen. Van tevoren moesten wij een formulier invullen, waarop de kennismaking gebaseerd was. We deden onder andere een bingo met weetjes over onszelf erin, je moest op zoek gaan naar mensen die hun zin hadden staan op jouw bingokaart. Na de kennismaking hebben we Participizza gedaan. Dit is een onderdeel wat de troepstaf elk weekend wil laten terugkomen. Wij krijgen dan iets lekkers, zoals pizza, in ruil voor onze participatie. Dit weekend betekende dat dat we regels voor onszelf hebben opgesteld, en dus pizza hebben gegeten. Een van onze zelf-opgestelde regels is dat wij tijdens troepweekenden onze eigen bedtijd bepalen. Of de troepstaf dit ook een goed idee vind, moeten we nog even afwachten..

Zaterdag stond bijna alleen maar in het teken van lopen. We begonnen de dag met het spel action bound. Daarbij moesten we met een gps op zoek naar een eindpunt. Het eindpunt was een vlindertuin. Hier zijn wij op zoek gegaan naar onze vlinder, de Vuurvlinder. Dit was een kleine instinker van de leiding, want die vuurvlinder kwam in de vlindertuin helemaal niet voor! Ook mochten we een slang vast houden. Na de vlindertuin hebben we geluncht en na de lunch hebben we het spel Jachtseizoen spelen. Samen met drie anderen moesten wij twee uur uit handen blijven van de jagers. Als we voor die tijd gepakt werden hadden we verloren. Omdat het ons gelukt was om twee uur lang niet gepakt te worden door de jagers hebben wij gewonnen. Daarvoor hebben we wel heel Voorburg gezien door heel ver (wel 9 km!) om te lopen.’S avonds hebben we een wedstrijdje gepionierd. Dit was een tof spel wat in elkaar gezet was door een aantal jeugddeelnemers, rond het gebied Participatie. We hebben een brug gebouwd en iedereen moest hier overheen lopen. Ook hebben we daarna nog Weerwolven van Wakkerdam gespeeld. Dit deden we in het donker met kaarsen die je leven moesten voorstellen. Als je vermoord werd tijdens het spel, moest je je kaars uitblazen.

Op zondag hebben we veel informatie gekregen over onder andere wat we kunnen verwachten tijdens het voortraject en de jamboree, hoe de voor reis eruit gaat zien en wat we kunnen verwachten in het kledingpakket. Heel veel informatie dus. Na de lunch, die bestond uit tosti’s en Bubble Tea (een typisch Koreaans drankje!) kwamen de ouders, die nog een presentatie kregen. Tijdens deze presentatie heeft de troepstaf de ouders informatie gegeven over de Jamboree en heb ik de ouders verteld over het weekend. Na de presentatie mochten we allemaal naar huis. Het weekend was erg leuk, we hebben ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet.

Groetjes, Zoe!

Het vasthouden van een slang in de vlindertuin.
Dit was de brug die we gepionierd hadden
Dit was het participizza moment, onze mascotte Nabi heeft ook een hapje meegegeten.
Alle vlaggen hangen bij elkaar!