Troepweekend 2 in Velps Web

29 juni 2022

We morgen weer! Dit keer komen we samen in Velp. Het is dan eindelijk zo ver! Na weken wachten, voorbereiden en spanning mogen we elkaar dan eindelijk ontmoeten in Nijmegen.

De troepstaf is al vanaf 14 uur aan het opbouwen en aankleden van het clubhuis van Scouting Velpsche Woudloopers en de Olmen.

De eerste jeugddeelnemers waren weer lekker vroeg aanwezig. Dit keer geen douane maar gewoon binnenkomen. Per groepje is er een tent geregeld, dus de jeugddeelnemers zijn meteen begonnen met het opzetten hiervan. Toen iedereen aanwezig was hebben we gezamenlijk geopend en het weekend met elkaar doorgesproken.

Natuurlijk kan ik, Leanne, het hele kamp gaan beschrijven. Maar het is natuurlijk veel leuker als de jeugddeelnemers hun eigen verhaal kunnen vertellen. Daarom zijn er tijdens het weekend Troepreporters gekozen. De Troepreporers van dit weekend zijn: Auke, Aukje en Mara (V). Zij zullen hieronder hun verhaal met jullie gaan delen.

Door de ogen van Auke

Een paar weken geleden was het eindelijk weer zo ver. We konden eindelijk weer met zijn alle op kamp. Ik kon helaas pas zaterdag komen, maar het was super leuk om eindelijk weer iedereen te zien.
Zaterdag avond was er karaoke. Ik had de opdracht gekregen de karaoke te organiseren. Ook moest iedereen matching buddy outfits aan. De meest creatieve costuums kwamen langs. Na een avond vol met vals “gezang” kwam ook aan deze avond helaas een einde.
De volgende ochtend moesten we natuurlijk weer veel te vroeg op. Na met zijn alle onbeten te hebben werd het weer tijd voor een druk programma. We kregen verschillende opdrachten, zoals slacklinen (waarin ik echt pijnlijk gefaald had) en uitleg over bijvoorbeeld diversiteit. Na nog een paar korte afscheid spelletjes, kwam ook aan dit te korte kamp helaas een einde

Door de ogen van Mara V

Zaterdag ochtend konden we niet op het scouting terrein blijven waar we waren omdat andere groepen daar programma hadden. Daarom gingen we met z’n alle wandelen. We wandelden op een hele grote berg en iedereen was verrast dat je die in NL kon vinden. Na een tijdje wandelen kwamen we aan bij een grote toren die ooit als post voor bosbranden diende, naast de toren was een grasveld. Eerst zijn we met zijn alle de toren in geklommen om foto’s te maken, hierna gingen we ons programma doen. De bedoeling was dat we grote problemen in de wereld gingen bespreken en oplossingen ervoor gingen bedenken, met je buddy(‘s) moest je langs verschillende problemen lopen om hiermee een spel te doen. Ik heb met mijn buddy’s water gefilterd, bioplastic gemaakt en een milieuvriendelijke wijk ontworpen. Nadat ieder groepje drie dingen had gedaan gingen we met zijn alle een soort dans leren van een van onze ist’ers. De bedoeling was dat we de vijand bang zouden maken met de dans. Na de dans hebben we allen opgeruimd en toen zijn we weer terug naar het kamp terrein gelopen. Bij de berg hebben een paar mensen naar beneden gerold. Dit was de zaterdagochtend en deels middag van ons troepweekend. Ik vond dit programma een van de leukste die we op kamp gedaan hebben!

Door de ogen van Aukje

Zaterdagavond was de laatste avond van het kamp. Samen met je buddy hadden we de opdracht gekregen matchende outfits mee te nemen en s’avonds was het dan eindelijk tijd ze aan te trekken. Iedereen had z’n best gedaan en het zag er ontzettend leuk uit. Ik zelf was samen met mijn buddy en nog een ander duo als de Teletubbies. Daarna hebben we een karaoke gedaan en er een feestje van gemaakt. Het was een zeer geslaagde avond met veel gelach, meezingen en we hebben zelfs nog even Just Dance gedaan!