Troepweekend 2 – Troep Klaverblaadje – 17, 18 en 19 juni

Na twee maanden wachten was het eindelijk zover. Troepweekend twee! Iedereen had er natuurlijk super veel zin in en toen we elkaar allemaal weer zagen was het heel gezellig. Gelijk even bijkletsen en iedereen wist alle roddels weer van elkaar.

Toen we aankwamen gingen we met onze buddie op de foto, we moesten namelijk matching buddiekleding meenemen want dit is Koreaanse cultuur. Iedereen had super leuke outfits aan en we hebben er ook erg om gelachen. Na de fotoshoot kregen we onze patrouilles te horen en gingen we met onze patrouille een spel doen. Voordat we het spel gingen doen werden er nog Koreaanse gewoontes uitgelegd waar we ons het troepweekend aan moesten houden. Je mag niet je eigen drinken inschenken, schoenen moeten binnen uit, dingen aanpakken met twee handen. Toen we dit uitgelegd hadden gekregen gingen we bezig met een spel, dit was een soort cluedo. Nadat dit spel was afgelopen en we wisten welke troep de Koreaanse Bosmug had vrijgelaten hadden we vrije tijd. Veel mensen hadden een vriendenboekje mee dus die moesten allemaal worden ingevuld. Dit werd natuurlijk gelijk gedaan want vriendenboekjes zijn erg belangrijk. Hierna gingen we met z’n allen bij het kampvuur zitten. Om twaalf uur zouden we eigenlijk naar bed moeten maar omdat Lianne jarig was, werd het iets later. De verjaardag van Lianne werd goed gevierd en uiteindelijk gingen we rond 1 uur naar bed. Eigenlijk moesten we gelijk slapen maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Er waren nog veel dingen die moesten worden verteld, want twee maanden is een te lange tijd.

Op zaterdagochtend was om half negen het ontbijt klaar. Voor die tijd moesten alle spullen worden ingepakt dus de wekker stond al vroeg, om half acht. Toen is iedereen heel braaf bezig geweest met spullen inpakken en iedereen stond op tijd klaar voor het ontbijt. Na het ontbijt moesten we bezig gaan met iets wat iedereen natuurlijk super leuk vind; corvee!!! Nadat we deze marteling klaar hadden moesten we ons klaarmaken om een stuk te lopen. In onze patrouilles zijn we naar een ander scoutingterrein gelopen. We waren ongeveer drie kwartier aan het lopen, wat wel zwaar was want het was 30 graden. Toen we hijgend en puffend aankwamen op het nieuwe terrein moesten we onze tentjes opzetten want anders moesten we in de openlucht slapen. Hier had niemand zin in want buienradar zei dat het zou gaan regenen. Nadat we alle tentjes hadden opgezet en iedereens tent hadden bewonderd zijn we gaan lunchen. Dit keer zat bij het broodbeleg geen mes en vork maar stokjes, het was dus best moeilijk om brood te smeren. In de middag/ochtend kwamen ook Amy en Janis, dit was erg leuk en de troep was eindelijk compleet!

Na de lunch gingen we bezig met het middagprogramma, we moesten in onze patrouilles langs de troepstaf gaan. We kregen hier uitleg over verschillende dingen, zoals The International Award For Young People, friendshipsbadge, verschillende culturen en de verschillende SDG’s. Nadat iedereen langs alle troepstaf was geweest hadden we even vrije tijd. Daarna gingen we weer verder met het programma, nu konden we kiezen uit dingen die we konden doen. Twee dingen waren verplicht, je moest een klaverblaadje versieren en kleding passen die iemand van het CMT had meegenomen. Je kon ook nog andere dingen doen zoals een klaverblaadje knopen.

Zaterdag avond hebben we als avondeten Koreaanse pannenkoeken gemaakt (met groenten). We moesten groenten snijden en in het mengsel doen, die we uiteindelijk gingen bakken. We hadden ook een lekker sausje gemaakt, met sesamolie, azijn, sesamzaad en chili vlokken. De pannenkoeken en het sausje gingen erg goed met elkaar. Natuurlijk gingen we het lekker eten met stokjes. Later die avond hebben we een quiz gehouden. Het werd georganiseerd door Femke en Pepijn. We zijn opgedeeld in groepen en we kregen zo verschillende vragen. Bijvoorbeeld vlaggen raden, muziek raden en nog veel meer. Tussendoor deden we nog een paar leuke opdrachten, zoals om een tafel heen klimmen, disco houden en op een stukje papier staan. Natuurlijk kregen we ook een lekker ijsje tussendoor, en de overgebleven ijsjes waren helemaal gesmolten aan het eind van de quiz. Na de quiz hadden we even tijd voor onszelf, lekker spelletjes doen en foto’s bekijken voor op de Instagram page. We gingen lekker weerwolven of YouTube kijken, of andere kaartspellen. Na een tijdje kwam Nynke ook weer terug van haar Billie Eilish concert en later gingen de meeste wel slapen. (of alleen ik maar dat heb ik niet meer meegekregen)

Op zondagochtend stond de wekker weer lekker vroeg, om half acht. Iedereen had nog wat meer slaap nodig maar we waren weer enthousiast en we zaten om half negen weer klaar voor het ontbijt. Na het ontbijt gingen we heel goed bezig met ons corvee. Toen alles klaar was en er goed bij lag gingen we bezig met het programma. We hadden een clusterspel, dit spel heeft iedereen binnen ons cluster gedaan. Het was een leuk spel, maar af en toe ook erg frustrerend. Je moest een ticket naar de WSJ krijgen maar om dat te krijgen moest je langs de troepstaf en IST’ers om bepaalde dingen te krijgen. Je kreeg het ticket niet zomaar maar je moest eerst bijvoorbeeld een inenting, paspoort, gezondheidsverklaring en toestemming van de troepstaf en contigentstaf krijgen. We hebben veel gerend want iedereen wou natuurlijk eerste worden. Als je het ticket had gekregen, na veel moeite te doen, kreeg je van de troepstaf twee badges: een met het logo van de klaverblaadjes en een van het contigent.

Na dit spel moesten we alles weer opruimen en schoonmaken en was dit super leuke troepweekend weer ten einde gekomen. Het afscheid nemen was zoals normaal weer erg vervelend maar iedereen had nu al zin het volgende kamp!!!

Geschreven door troepreporters Nynke en Amy