Troepweekend 2 voor de Winterjuffers!

Na meer dan een maand was het eindelijk weer zo ver, de Winterjuffers hadden weer een troepkamp! Iedereen was natuurlijk blij om elkaar weer te zien.

Vrijdag avond begonnen de Winterjuffers weer als prinsjes, ridders, draken, torens en stormrammen, daarna leerde ze wat over de diversiteit in hun troep. Om daarna weer gezellig in de sfeer te komen gingen ze karaoke doen, terwijl een ander groepje ondertussen hout aan het hakken was om een kampvuur te maken voor na de karaoke om gezellig warm te zitten. Dit vuur werd zo goed onderhouden dat sommigen soms wel even afstand nodig hadden. Tijdens het kampvuur besloten sommige om al hun slaapzak op te zoeken, maar andere bleven nog gezellig door gaan en hebben hun slaapzak niet eens gezien.

Zaterdag nacht, de Winterjuffers die nog niet moe waren hadden het heel gezellig en vonden dat de slaapzaal wel mee mocht genieten, dus er werd geknald met een party popper. 8 uur ’s ochtends lekker opstaan voor degene die nog niet wakker waren en voor 1 winterjuffer was er de luxe, want die werd buiten wakker in zijn stretcher, de overigens Winterjuffers waren vrijdag voor het laatst opgestaan. Voor het ontbijt moest iedereen wel even fit wakker worden, dus gingen de Winterjuffers lekker ochtendgymnastieken. Na het ontbijt gingen de scouts in groepjes de omgeving fotograferen voor de Zuid-Koreaanse popgroep Blackpink, dit zoeken deden de Winterjuffers zodat Blackpink makkelijk de lokale dingen konden zien tijdens hun korte verblijf in de eenhoornstad waar de Winterjuffers verbleven. Nadat ze de omgeving hadden gefotografeerd hielde de winterjuffer er won aan over, waarmee zij hun avondeten konden kopen. Na deze vermoeiende zoektocht was het tijd om even te lunchen.

Na de lunch gingen de Winterjuffers in hun groepjes nog belangrijke dingen doen en bespreken voor de Jamboree, want dat moet ook gebeuren. Hierna was het tijd om in groepjes even te overleggen wat het avondeten zou worde en daarna deze zelf klaarmaken. Nadat de Winterjuffers klaar waren met eten en er een paar wraps door de lucht hadden gevlogen kregen ze even tijd om hun maaltijd te laten zakken. Niet veel later werden de patrouilles bekend gemaakt en werd er wat verteld over de insecten van het komende contingentskamp. Later was er voor degene die er voor open stonden een dropping van 10 of 5 km waarbij sommige even slaapwandelend wat slaap pakte en iedereen zondag pas weer aan kwam. Na deze vermoeiende dag was er nog een snurkwedstrijd in de slaapzaal, wie van de deelnemers heeft gewonnen zullen zij zelf en de rest op de slaapzaal helaas nooit weten.

Wakker worden wakker worden! de Winterjuffers hebben nog een druk programma voor de boeg op de laatste dag van hun kamp. Spullen inpakken, ochtendgymnastiek, ontbijten en doorrr. De Winterjuffers hebben nog hun steentje bij gedragen voor scouting science met het onderzoek naar plasticsoep en gingen ze nog zeilen. Eenmaal terug op kampterrein moesten ze nog flink aan de bak, alles moest schoongemaakt worden en opgeruimd. Maar al dit harde werk werd beloond, want de vader van een winterjuffer heeft zijn eigen ijssalon genaamd Alfons ijscreaties en hij had ijs gegeven, dus daar werd nog lekker van genoten.

Dat was het dan troepkamp 2, troepleiding bedankt voor het neerzetten van weer een geweldig troepweekend! En Marit bedankt voor je hulp als IST’er! Nu iedereen de auto in en bijslapen. Tot in Oktober.

Groetjes van de Winterjuffers!!