Troepweekend 2 – Vrijdag

Rond 20.00 waren alle mensen op het terrein van scouting Maurits-Viool in Vlaardingen. De locatie van ons tweede troepweekend. Nadat alle tenten waren opgezet, gingen alle scouts naar de polder, waar een spel vol chaos op hen wachtte. Het spel was levend kwartet zonder te tikken. De groep werd verdeeld in 4, en om te winnen moesten we natuurlijk zo veel mogelijk kwartetten hebben. Door deze verandering in de regels werd het spel erg moeilijk. De 4 teams stonden ver van elkaar en hadden hun kaarten liggen. Je mocht niemand tegen houden wanneer ze een kaart hadden. Dit zorgde voor veel verwarring en gevecht tussen mensen die net bijna een kwartet hadden, maar dan alsnog net iets werd gepikt. Veel van de groepen gingen dus vals spelen als oplossing. Na dit spel ging de groep buldoggen. Dat was erg gezellig en een mindere chaos dan kwartet. Toen we teruggingen was de dag al bijna voorbij, dus na een potje weerwolven, moesten de lichten uit (niet dat dat gebeurde). Uiteindelijk was het rond 2 uur muisstil.

Geschreven door troepreporter Sofie