Troepweekend 4 – De WSJ komt nu wel heel dichtbij!

Verslaglegging door troepreporter Ilse

Na lang wachten was het dan daar: Troepweekend 4! Op ons vierde Troepweekend verbleven we met de Klokjesbijen op het scoutingeiland van Scouting Veendam. Toen we aankwamen moesten we allemaal onze K-ETA en paspoort inleveren en gingen we de wel bekende (of gevreesde) foto’s voor de Klokjesbij Vlag maken. Toen we allemaal binnen waren gekomen, en koffie of thee hadden gehad, gingen we een namenspel doen. Daarna was het tijd voor een gesprek met alleen de meiden en alleen de jongens. Hierin besproken we een aantal dingen die belangrijk zijn voor de WSJ, zoals bijvoorbeeld de HOHO, wat staat voor Home & Hospitality. Toen dat achter de rug was speelden we nog weerwolven en gingen we naar bed.

De grootste uitdaging voor Sjoerd: het namenspel
Is het nou Fleur of Eva?
Even overleggen of we de namen wel echt goed hebben.
Die ISTers toveren ook altijd een lach op je gezicht!
Wat verwacht jij van de reis?
Familytime met de Zijlstra’s

Zaterdagochtend werden we wakker gemaakt door een hard geluid: een sirene! Gelukkig wisten enkele scouts van Veendam het alarm uit te zetten. We wilden verder slapen, maar kwamen er al snel achter dat we een escaperoom moesten oplossen, om ons ontbijt te verdienen! Al snel verdeelden we onszelf in groepen en gingen we aan de slag. De Escaperoom bestond uit verschillende opdrachten die te maken hadden met de Jamboree. Nadat we de meeste opdrachten opgelost hadden, kregen we een locatie opgestuurd waar we heen moesten lopen. Na even zoeken kwamen we dan eindelijk aan bij de Borgerswoldhoeve, waar we gingen ontbijten. Na het eten was het tijd voor een groepsfoto.. in de sneeuw! Hierna liepen we terug naar het gebouw en gingen we alles klaarzetten voor een spellencarousel.

Ogen dicht voor de zon, aftellen, en lachen maar!

Ook dit troepweekend hebben wij als Jeugd Deelnemers weer delen van het programma verzorgd. De carrousel bestond uit verschillende spellen, bedacht door Jildau, Fleur, Willemein, Evanne, Rick-Jan, Leander, Veerle en Ilse, met onder andere Ddakji en Wie Ben Ik? Na de spellen gingen we kort lunchen en verdeelden we de groep voor het doen van een klus voor Scouting Veendam. Ondertussen werden de gesprekjes gevoerd met de Jeugd Deelnemers en de Troepstaf. Tijdens het wachten voor de gesprekjes schreven we in het heuse Maya de Bij Vriendenboekje.

Ddakji (een Koreaans straatspelletje) is nog best moeilijk
Echte werkbijen!

Rond de namiddag gingen we koken in patrouilles. We hadden tijdens het ontbijt een boodschappenlijstje doorgegeven, dus iedere patrouille kookte iets anders. Nadat iedereen gegeten had, werd er afgewassen en opgeruimd. Die avond deden we een speciale versie van weerwolven, bedacht door Ellen en Marije; Korfje Weerwolfje.

Lekker kokkerellen
Eten tovert altijd een lach op de gezichten van de Klokjesbijen

Hierna was het weer tijd voor een carousel, deze keer bedacht door Lieke, Minke, Alexander, Michaël, Sjoerd, Stern, Heilien en Frederique, met onder andere een Eetstokjesspel en Squid Game. Na een dag vol gezelligheid sloten we nog af met een kampvuur en gingen we naar bed.

Aanvallen!
In, spin, de bocht gaat in
Welkom in de keuken van Alexander en Michaël

Op zondagochtend werden we wakker, en was het alweer de laatste dag van het Troepweekend. We stonden op en pakten onze tassen in. Na een lekker ontbijt was het tijd voor de laatste carousel van het kamp, verzorgd door Stijn, Dawid, Hasse, Mathijs, Jesse, Mare, Aafke en Eva, met onder andere Yut Nori en yoga. Hierna gingen we nog even inventariseren wat wij als Jeugd Deelnemers willen doen in Seoul, omdat wij een dag hebben die we zelf mogen invullen. Denk hierbij aan winkelen in een mega groot winkelcentrum of een bezoek aan de dierentuin.

Je wordt behoorlijk lenig van die yoga!
Zuid-Koreaanse toren flesjesvoetbal

Als lunch hadden de IST’ers, die dit kamp natuurlijk ook weer van de partij waren, heerlijke noedels gemaakt. Na de lunch was het opruimen geblazen! Alles werd schoongemaakt en opgeruimd voor ons vertrek én natuurlijk voor de High Tea met de ouders. De ruimte werd mooi aangekleed en de puntjes werden op de i gezet bij de presentatie die gegeven ging worden. Langzaam druppelden de ouders binnen, en gingen we zitten voor een presentatie, gegeven door Marije, Ellen en onze troepstaf. Hierna was het dan eindelijk tijd voor de High Tea! Iedereen genoot van de fantastische gerechtjes, gemaakt door alle ouders.

Wat was dat smullen zeg!!
Even voorstellen

We maakten nog de laatste foto’s en streken de vlag. Het was weer een zeer geslaagd Troepweekend.

Tot op het contingentskamp allemaal!