Van spanning voor het onbekende, naar nieuwe vrienden

Door troepreporter Lisa

vlnr.: Anne, Meike, Faith en Lisa

Afgelopen weekend (25 t/m 27 maart) had troep Atalanta haar eerste troepweekend. We waren te gast bij Scouting Jorisgroep, in Oudewater. Nadat alle deelnemers waren gearriveerd en alle ouders het gebouw hadden verlaten, kon het troepweekend echt beginnen. We begonnen het weekend met een Koreaanse cocktail om te proosten op dit avontuur. Daarna was het tijd voor een kennismakingsbingo, zodat alle vlinders elkaar (beter) leerden kennen. Zodra de bingo afgelopen was, gingen we verder met een spelletjesavond, van UNO tot tafelklimmen. We sloten de dag af met een groot kampvuur, waar de gezelligheid er al goed in zat.

Zaterdagochtend werden we wakker gemaakt met wat prachtige, door de troepstaf geselecteerde, nummers. Toen alle vlinders hadden ontbeten en zich klaar hadden gemaakt, konden we beginnen met het programma. We liepen met zijn allen naar een parkje in de buurt, waar we verschillende spellen speelden. Eén van die spellen was levend kwartet. Levend kwartet is een renspel waarbij je met je groepje kwartetten bij elkaar rooft. Na wat spellen was het tijd om te lunchen, dit deden we lekker in het zonnetje natuurlijk. Zodra we klaar waren met lunchen, liepen we richting het centrum van Oudewater. Eenmaal aangekomen was het tijd voor de volgende activiteit, namelijk Crazy 88. Bij dit spel krijgt ieder groepje een lijst met 88 gekke opdrachten mee, waarvan je er zo veel mogelijk moet uitvoeren. Het team met de meest voltooide opdrachten aan het eind van het spel wint. Uiteraard moeten alle opdrachten wel gefilmd worden zodat er bewijs is dat de opdrachten echt zijn uitgevoerd. Gedurende de Crazy 88 zijn er enorm veel leuke opdrachten uitgevoerd, er zijn zelfs nog een paar fanatiekelingen in de sloot gesprongen. De Coop in Oudewater werd dan ook overspoeld met scouts, die bijvoorbeeld één druif wilden afrekenen of een bowlingbaan aan het maken waren.

Tekst gaat door onder foto’s

Op het moment dat we weer terug waren bij het scoutinggebouw, was er gelegenheid om uit te rusten. Vervolgens was het tijd om te avondeten. Er stond Koreaanse noodlesoep met kimchi op het menu! Bij de meesten viel dat goed in de smaak. Daarna stond een karaokeavond op de planning. De troepstaf begon met ‘I want it that way’ van de Backstreet Boys om de avond in te leiden. Nadien stroomde de verzoekjes voor nummers binnen. Alle vlinders blèrden enthousiast mee! En aan polonaises was geen tekort. Al dat enthousiasme leidde dan ook tot een geweldige sfeer onderling. Nadat van sommigen de keeltjes en hun energie het langzamerhand een beetje begaven, was het helaas weer tijd voor de laatste nummers. Naderhand sloten we de avond weer even af met een kampvuur.

Zondagochtend werden we wakker onder het genot van wat rock en metal muziek. Nadat iedereen zijn nest uit was en had ontbeten ging de laatste dag alweer in. Alle persoonlijke bagage werd dan ook alvast ingepakt. Daarna spraken we wat eenvoudige regels en afspraken voor onze troep af. Daarna was het eindelijk zover, iedereen mocht de kokosnoot uit zijn tas halen. Het hele weekend vroegen alle vlinders zich al af wat de bedoeling van de kokosnoot zou zijn. We liepen naar buiten en al snel zagen we enkele emmers staan. Eerst werden er zes teams gemaakt door de troepstaf. Coen legde daarna kort de bedoeling van het spel uit. De emmers stonden in een driehoek en aan ons de taak om de beurt een kokosnoot in een emmer te gooien. Als de kokosnoot raak was kreeg je team een emmer, en mocht je een tweede poging wagen. Was deze ook raak kon je een emmers van de tegenstander stelen. Het team met als eerste een piramide van zes emmers had gewonnen. Om het wat uitdagender te maken, mocht je niet gewoon normaal gooien. Je moest je omdraaien en de kokosnoot over je hoofd gooien. Na een tijdje kwamen we erachter dat we misschien wat vaker moet oefenen met kokosnoten gooien, want het ging niet super soepeltjes bij de meesten. Gelukkig had team 6 daar een goeie oplossing voor, het kokoskeppeltje, al hielp dit niet altijd even goed. Daarom mocht je vanaf een bepaald moment ook gewoon vooruit gooien. Nadat het hele grasveld bedekt was met kokosnoten was het alweer tijd voor de laatste lunch met alle vlinders. Hierna werd er snel in en rondom het gebouw nog wat opgeruimd, zodat we alles weer op tijd konden klaarzetten voor de ouderbijeenkomst. Na de ouderbijeenkomst was het helaas alweer tijd om elkaar gedag te zeggen, maar gelukkig zien we elkaar weer in juni. Kortom het was een geslaagd eerste troepweekend!

Bekijk en download alle foto’s van het weekend:

Troepweekend 1