Verslag van het allerleukste troepweekend!

Ons troepweekend is begonnen met de kennismaking van onze superleuke troepstaf. Wat volgde was een presentatie van onze Jeroen, die ons alvast lekker maakte met filmpjes en verhalen over voorgaande jamborees. Nu we kennis hadden gemaakt met onze troepstaf en met het concept van de jamboree, moesten we alleen nog kennismaken met elkaar. Dit deden we door middel van speeddates rondom het kampvuur, erg romantisch, en een bingo met weetjes over iedere deelnemer. De volgende dag werden we al vroeg uit ons bed getrommeld en konden we heerlijk wakker worden met wat Koreaanse yoga genaamd “tai chi”. Vervolgens hebben we de rest van de ochtend een mooi tochtje gelopen door het prachtige Eersel, ondanks dat we op onze hielen werden gezeten door de fanatieke IST die ons altijd wist te vinden. Weer aangekomen op onze blokhut kregen we nog wat extra voorlichting en werden we opnieuw geënthousiasmeerd voor de jamboree door super leuke verhalen van onze troepstaf. Na het verrukkelijke Koreaanse avondeten werden we met alle liefde van de wereld afgeschoten tijdens een spel van de Koreaanse hit serie SquidGame, en kregen we daarna ook nog de kans om in het donker op elkaar te schieten met lasergame wapens. Al snel daarna werd het kampvuur weer aangestookt en werd er weer veel gepraat. Ook hebben we rondom het kampvuur nog een erg spannend potje weerwolven gespeeld. De troepstaf was vastbesloten ons wat discipline bij te brengen, dus moesten we de volgende dag weer vroeg ons bed uit. Na het ontbijt hebben we ook kennisgemaakt met troep Duizendpoot tijdens een leuke quiz, waarin onze kennis over Zuid-Korea, de scouting, en insecten flink op de proef werd gesteld. Om onze energie kwijt te raken, hebben we daarna nog een potje Brits Buldog gespeeld. Dit bleek nog knap lastig met iemand van de vrijwillige brandweer in het midden. Al snel daarna kwamen onze ouders al en moesten we onze tenten en spullen opruimen. We waren wel moe, maar vonden het toch allemaal erg jammer dat dit superleuke weekend met de allerleukste troep van Nederland al zo snel voorbij was.

Tot troepweekend 2!