Verslag van het allerleukste troepweekend! deel 2

Na drie maanden lang uitgekeken te hebben naar het tweede troepweekend, mochten we eindelijk weer. Dit keer gingen we onze tent opzetten in het altijd mooie Veldhoven waar we een mooi terrein tot onze beschikking hadden. Daar hebben we bij aanvang meteen gebruik van gemaakt toen we een prachtig dansje aangeleerd kregen van onze IST’ers. Het kostte wel wat kruim, maar uiteindelijk waren we allemaal erg trots op onszelf. Ook hebben we toen een paar potjes trefbal gespeeld en goed gezien wie de meest fanatieken waren onder ons. We zijn daarna naar het dichtstbijzijnde stukje bos gelopen en hebben we nog een smokkelspel gespeeld. Aangezien dit veel te makkelijk is voor ervaren scouts werden we wel in tweetallen aan elkaar vastgebonden. Eenmaal terug op het terrein werd natuurlijk het kampvuur aangestoken en kregen we de gelegenheid om nog wat bij te praten.

De volgende ochtend kwamen we weer vroeg uit de veren en nadat we ons ontbijt achter de kiezen hadden kregen we nog wat voorlichting over de jamboree. De leuke vooruitzichten zorgden ervoor dat we al snel allemaal ons ochtendhumeurtje kwijtraakten. Tegelijkertijd werden onze vaardigheden met een kwast getest, omdat we nog wat aankleding nodig hadden voor ons kampterrein in Zuid-Korea. Voor verschillende kleine spellen en opdrachtjes zijn we naar een bos gegaan. Dit was de eerste keer dat we als patrouille een opdracht kregen, maar het zou zeker niet de laatste keer zijn. Een ballon aan je veter vastmaken en daarna die van de anderen kapottrappen bleek toch niet zo makkelijk te zijn als gedacht. Liedjes uitbeelden zonder je mond te gebruiken en pictionary op de bosgrond met een tak was ook niet zo eenvoudig. Een zo lang mogelijke lijn met kleren maken was voor sommigen wel erg leuk omdat ze nu een excuus hadden om hun kleren uit te trekken.

Weer aangekomen op ons vertrouwde terrein mochten we gaan koken. Nu wisten we al dat sommigen daar wat meer talent voor hadden dan anderen, maar door als patrouille samen te werken heeft er uiteindelijk niemand honger geleden en hebben we allemaal genoten van ons eten. Na de afwas was het voor de ene helft tijd voor een museumroof in de blokhut, terwijl de andere helft kleren mocht passen. Ook het tweede troepweekend werden we weer geënthousiasmeerd voor de jamboree door opnieuw een presentatie van onze Jeroen. Nadat we weer wat wijzer waren geworden hadden we als avondprogramma nog een karaoke. Hoewel sommigen hun stembanden kapot geschreeuwd hebben, was het superleuk en supergezellig.

Tijdens het ontbijt de volgende dag was het erg rustig want de helft van de groep was zijn stem kwijtgeraakt tijdens de karaoke. Dat neemt niet weg dat het nog steeds heel erg gezellig was aan tafel. Zelfs het opruimen en schoonmaken van de blokhut heeft de pret niet gedrukt en omdat iedereen goed meehielp waren we snel klaar. Langzaamaan kwamen de ouders binnen en na het opruimen van de tenten en de presentatie voor de ouders, mochten wij tot ieders genoegen het dansje nog een keer voordoen aan de ouders. Het is jammer dat weekend zo snel voorbij is gegaan, maar het was wel weer superleuk en supergezellig.

Tot het clusterkamp!