Reisapp

Categorie: Reisapp

Ja, de app heeft internet nodig om goed te werken, vergelijk het met Instagram, zonder internet geen (nieuwe) content.

In Korea is de WiFi dekking door veel (openbare) WiFi netwerken goed. Op Pine Resort (voor de troepen) is een WiFi netwerk dat gebruikt kan worden en ook op de WSJ is WiFi beloofd (maar geen garanties).

Categorie: Reisapp

Het e-mailadres dat wordt gebruikt in de app is gekoppeld aan je Scouts Online (SOL) account. Afhankelijk van je leeftijd en de informatie die in SOL is ingevuld wordt (automatisch, door SOL (hier heeft de WSJ organisatie géén invloed op)) bepaald welk e-mailadres gekoppeld wordt met de Reisapp.

1. Ga naar SOL en log in (voor de deelnemer voor wie de gegevens gewijzigd moeten worden!).
  2. Ga in het menu naar “Mijn Scouting” en klik op “Mijn basisgegevens”. Maak nu eerst de volgende keuze:

Ik ben nog geen 18+

Voor deelnemers onder de 18 jaar, wordt níet het e-mailadres onder het kopje “Contactgegevens lid” gebruikt, als er bij “Contactgegevens ouders/verzorgers 1 (en/of 2)” gegevens zijn ingevuld. Om te zorgen dat inloggen in de Reisapp kan met de gegevens die je wil, zijn er de volgende opties:

Optie A:

1. Wijzig het e-mailadres bij “Contactgegevens ouders/verzorgers 1” in het e-mailadres van de deelnemer. Bij “Contactgegevens ouders/verzorgers 2” kan je een e-mailadres van een ouder/verzorger laten staan.
  2. Klik onderaan op de pagina op “Wijzigingen opslaan”.
  3. Wacht 1 nacht: iedere nacht worden de gegevens uit SOL automatisch ge-update in de reisapp.
  4. Volg de stappen zoals die staan bij “Registreren en inloggen” met het nieuwe e-mailadres.

Optie B:

1. Verwijder (klik in de dropdown voor “…kies…”) de e-mailadressen bij “Contactgegevens ouders/verzorgers 1” én “Contactgegevens ouders/verzorgers 2”.
    Nu wordt voor de Reisapp het e-mailadres gebruikt dat staat onder het kopje “Contactgegevens lid” (zorg er voor dat daar dan ook het gewenste e-mailadres staat).
  2. Klik onderaan op de pagina op “Wijzigingen opslaan”.

Let op: het Nederlands Contingent maakt gebruik van de gegevens in het WSJ inschrijfformulier in SOL (“Mijn Scouting” > “Mijn basisgegevens” > “Inschrijvingen” > “Inschrijving WSJ2023…” > “Inschrijfformulier”) voor contact met ouders. Deze zijn dus losstaand van de gegevens in “Mijn basisgegevens”. Het wijzigen van de “Contactgegevens ouders/verzorgers” in “Mijn basisgegevens” kan tot gevolg hebben dat andere Scouting onderdelen (zoals de eigen Scoutinggroep) niet de juiste gegevens meer heeft. Verander daarom ná de WSJ de gegevens in “Mijn basisgegevens” naar de gewenste gegevens.

Ik ben 18+

1. Kijk bij het kopje “Contactgegevens lid” en wijzig het e-mailadres naar het e-mailadres waarmee je wil inloggen.
Categorie: Reisapp

Nee. Omdat de gegevens (het e-mailadres) om mee te registreren uit Scouts Online (SOL) worden geïmporteerd, kan het Nederlands Contingent die gegevens niet wijzigen.

Je kan dit wel zelf doen. Wil je dat gaan doen, lees dan eerst even de FAQ’s op deze pagina goed door.

Categorie: Reisapp

Als je het scherm hiernaast ziet, ben je niet geregistreerd en ingelogd met het juiste e-mailadres. Je moet dan eerst registreren en inloggen met het juiste e-mail adres.

Het juiste e-mailadres is het e-mailadres waarop je een uitnodiging hebt ontvangen. Door die te gebruiken, weet de app dat jij ook echt mee gaat naar Korea (want dat staat in SOL) en krijg je toegang tot de app en informatie.

Wil je het e-mailadres wijzigen waarmee je een account gaat aanmaken voor de Reisapp, bekijk dan de FAQ “Ik wil het e-mailadres wijzigen dat wordt gebruikt om in te loggen/registreren”.

Je zal nu de volgende stappen even moeten doorlopen:

1. Ga naar “menu” (rechtsonder)
  2. Klik op “Bekijk mijn lidmaatschap”
  3. Klik op “Mijn Account” (hieronder staat ook het mailadres dat je hebt gebruikt om te registreren)
  4. Klik op “Verwijder account” en volg de stappen om je account te verwijderen
  5. Volg de stappen die hier staan https://wsj.scouting.nl/over-de-worldscoutjamboree/op-reis/reisapp/ onder “Ik heb de app nog niet:

Ik ben 18+

Het e-mailadres dat wordt gebruikt in de app, is het e-mailadres dat is ingesteld onder “Contactgegevens lid”.

Ik ben nog geen 18+

Het e-mailadres dat wordt gebruikt, is een van de volgende:

1. Het e-mailadres dat is ingesteld onder “Contactgegevens ouders/verzorgers 1”.
  2. Als bij “Contactgegevens ouders/verzorgers 1” géén e-mailadres is ingesteld, wordt het e-mailadres dat is ingesteld onder “Contactgegevens ouders/verzorgers 2” gebruikt.
  3. Als bij “Contactgegevens ouders/verzorgers 1” én “Contactgegevens ouders/verzorgers 2” géén e-mailadressen zijn ingesteld, wordt het e-mailadres gebruikt dat staat bij “Contactgegevens lid”.

Wil je je gegevens wijzigen? Kijk dan bij de FAQ “Ik wil het e-mailadres wijzigen dat wordt gebruikt om in te loggen/registreren”.