Huisstijl

Het verhaal van het beeldmerk

Het verhaal van het beeldmerk is het verhaal van het Nederlands Contingent World Scout Jamboree 2023 Korea. Het beeldmerk laat zien waar het Nederlands Contingent voor staat.

De kleuren van het Nederlands Contingent zijn terug te vinden in Koreaanse tempels. Hoofdkleur is Koreaans groen.

Twee elementen uit het officiële beeldmerk van WSJ2023 komen terug; de wolken en de tenten. De typisch Koreaanse wolken staan symbool voor het thema van de WSJ ‘Draw Your Dream’. De wolken, de dromen, staan boven de horizon.

De lijnen van het bollenveld staan voor het Nederlands Contingent. Alle individuele bollen maken samen het veld; alle individuele scouts maken samen het contingent. Alle onderdelen zijn vertegenwoordigd in een eigen kleur: geel (CMT), rood (troepstaf) en blauw (IST). Groen staat voor de jeugddeelnemers, de lijn die overal doorheen loopt.

De witte molen is nog leeg van binnen. Je kan zelf je WSJ inkleuren.

De molen gaat buiten de lijntjes. Je kan letterlijk buiten de lijntjes kleuren. Waarmee aangegeven wordt dat deze WSJ anders is dan voorgaande WSJ’s. En dat een WSJ je kan helpen groeien, verder dan je eigen verwachtingen.

Mag ik het logo van het Nederlands contingent gebruiken?

Het contingentlogo wordt auteursrechtelijk beschermd. Dit betekent dat toestemming nodig is voor gebruik van het logo. Communicatie van het Nederlands contingent bewaakt de huisstijl en het juiste gebruik van die huisstijl.

CMT, jeugddeelnemers, troepstaf en IST’ers mogen het contingentslogo gebruiken als ze zich aan de volgende richtlijnen houden:

• Het logo alleen gebruiken voor eigen troep of persoonlijke doeleinden. Bijvoorbeeld voor verfraaien van een agenda of ordner.
  • Het logo gebruiken volgens de richtlijnen van het huisstijlhandboek Dutch contingent WSJ2023 Korea. Deze is in te zien via communicatie.
  • Het logo mag niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden of producten. Dus ook niet voor een geld-actie voor jezelf.

Wil je het gebruiken op andere manieren als hierboven?

Overleg altijd met communicatie (communicatie@wsj.scouting.nl).

Communicatie van het Nederlands contingent houdt ten alle tijden het recht om het gebruik van het logo niet toe te staan.